tirsdag 15. desember 2009

De fleste ulykker skjer i hjemmet!

I helga var hele Tromsø forvandlet til en speilblank skøytebane. Om jeg er overstadig tøff, eller utrolig dum - det kan dere avgjøre - jeg valgte altså å ta på meg høyhelte støvletter da jeg skulle bevege meg utendørs. Som Bambi på isen klarte jeg meg på mirakuløst vis å bevege meg fra heimen til butikken uten å knekke så mye som en lårhals. En utrolig innsats med andre ord. Men man skal for all del ikke tro at man er trygg bare fordi man har kommet innenfom veggene til sin lune heim. Jeg har jo dette monsteret i stua:

Etter å ha forsert utallige farer utendørs, tror dere ikke jeg klarte å få en vanvittig kink i nakken da jeg skulle løfte denne fartssynderen? Helt ufattelig vondt, og dermed kunne jeg så og si ikke bevege hode eller armer...

Da er det jo også typisk at min kjære hadde klart å strekke to muskler i ryggen. Så dermed gikk vi rundt her som to 90-åringer. Det er jammen sant som man sier: De fleste ulykker skjer i heimen.

Nå ligger jeg i godstolen og ser frem til skjebnekampen mellom Norge og Spania. Jeg lover å heie villt og hemningsløst, men jeg kommer ikke til å veive med armene.... Au, au, au!

2 kommentarer:

  1. Dokker får de no tel, hahaha!! Skakje flire av andres smerte, men tenk at æ flire med dokker istedet!
    På lørdag skulle æ nesten ikkje klare å komme til og fra butikken levende. Hadde sef begge ongan med (aleina), og Erik insisterte på å ha på støvla(!!)
    Så der seilte vi nedover bakken, æ tviholdt Erik i en arm, mens han spølte i støvla 2 cm over bakken hylende; Æ vil gå sjøl!!

    Det va nok et syn.....

    SvarSlett
  2. Uff da, hørtes ikke veldig behagelig ut. God bedring.
    Her har vi forsøkt oss på konjakkuler. Stein handlet og da må et kokkeleres. Er så heldig å ha en mann som elsker god mat og godt drikke og er flink til å lage alt mulig (kanskje det kommer med alderen - han er jo en liten smule eldre enn meg, hehe)...
    Ha en fin kveld.

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin