tirsdag 11. januar 2011

Nytt år, nye utfordringer!

Godt nytt år alle sammen!

Her i nord snør vi ned og lover på tro og ære at til neste vinter skal garasjen være tømt slik at man faktisk har plass til en bil der inne. Slik det er nå, så må bilen stå nedsnødd ute på tunet, noe som resulterer i panisk snømåking, isskraping og bekjempelse av naturkreftene HVER ENESTE MORGEN! Argh... Jeg skal også ønske meg saueull til rattet og kupévarmer....

Som dere skjønner, så har jeg ikke hatt verdens beste dag i dag. Man vet at man kommer til å slite når problemene oppstår før klokka har slått 06.00 Jeg våknet rett og slett av at en liten krabat på 2 år plasserte tærne sine i nesa mi mens han ropte "Lukt! Tåfis!" Jepps, det luktet tåfis, og ho mor var ikke klar for en ny dag.
Dermed gikk det slag i slag. Lysrøret på badet hadde gått, og konturene av speilbildet mitt viste at hårsveisen så ut som en høne i ræva, og hvordan i all verden sminker man seg uten baderomslys? Ikke hadde jeg tid til å få i meg frokost, så matpakker ble smurt i racerfart.

Kom meg endelig ut, men bilen måtte graves frem. Jeg gikk løs med piasavakosten, jeg rett og slett ler av den patetiske lille kosten bilskrapa mi er utstyrt med! Fikk ungene i bilen, men da hadde jeg nesten ikke diesel igjen på tanken. Suste til bensinstasjonen før jeg suste videre til barnehagen. Registrerte at prinsessa hadde rotet bort den ene skia og begge stavene, dette er ikke lett å finne igjen når det har snødd en halv meter...

Kom meg ihjelsulten til jobb, men oppdaget at jeg hadde glemt både frokosten og lunsjen på kjøkkenbenken. Dermed var min arbeidsdag igang.

Godt det bare er 10 dager igjen til sola kommer....


3 kommentarer:

  1. Phu, hørtes ut som en slitsom dag. Koselig å høre fra deg igjen:-)

    SvarSlett
  2. Godt nytt år ja! :-)

    Det er bare SÅ deilig å høre at andre har lignende morgener som meg...(har du fått med deg at jeg hadde Nanpulver oppi kaffefilteret i stedet for kaffe? Trøtt ja) Heldigvis er jeg fortsatt i permisjon og kan vinke samboer og størstemann ut døra, mens hovedsjefen og jeg er hjemme. Kan ikke forestille meg at jeg skal klare å få 4 stykker hellskinnet avgårde om morgenen noensinne.

    Ha en fin tirsdag? Onsdag? Ja, du skjønner :-)

    SvarSlett
  3. God bless you, hmhm.

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin