mandag 30. mars 2009

Har gjøken blitt ko-ko?


Jeg har lært at når du hører gjøken sitt ko-ko, så er det et sikkert vår/sommertegn. Det skal da bety at du nå kan både sette deg i gresset og gå barbeint ute uten å bli forkjølet. Det var derfor med undring jeg hørte gjøken gaule ko-ko rett bak huset, for utenfor stuevinduet mitt ser det nå slik ut...
Gjøken mener jeg nå trygt kan sette meg i gresset...

Gjøken må jo ha blitt helt ko-ko, for kjære lille gjøk, jeg går desverre ikke ut barbeint helt enda. Når det gjelder det med gresset, så kanskje gjøken mener jeg skal finne frem hakke og spade. En fjellvettregel sier jo at man skal grave seg ned i tide, og denne tromsøgjøken synes sikker det er på høy tid at våren nå skal komme. Dermed ko-koer han det han kan for å få litt fortgang i sakene.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin