tirsdag 27. oktober 2009

Paprikamiddag


Jeg fikk forespørsel om å legge ut oppskriften på paprikamiddagen min, og det kan jeg jo selvfølgelig gjøre. Middagen er kjempegod, og hvis du vil ha den litt sunnere enn det oppskriften tilsier, så bytt ut fløten med melk. Det skal jeg gjøre neste gang jeg lager denne røde lekkerbiskenen :)

Minner dere også om DENNE gode middagsmuffinsen som er en sikker vinner hos barna

Vel bekomme!

Fylte paprika:

400 g kyllingkjøttdeig
1 hakket løk
1 ts salt
1/2 ts pepper
1 ts chillipulver
2 ss hakkede urter (rosmarin, basilikum, timian.... Rosmarin er veldig godt:)
2 dl fetaost
2 dl fløte (eller melk) blandet med 1 ss soyasaus

- Skjær av toppen av paprikaen og rens den
- Fres løk og kjøttdeig, dryss over alt krydderet, bland
- Legg paprikaen i ildfast form, fyll dem med kjøttblandingen og fetaost
- Hell over fløteblandingen

Sett i ovnen på 200 grader i ca 20 minutter

Server med brød

Enkelt-penkelt!!!

2 kommentarer:

  1. det der så rett og slett lekkert ut :) tror jeg må prøve meg på det i morgen. ;) takk for at du deler oppskrift :) ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. Det så veldig godt ut!! Takk for oppskrift og flott tips- må prøves! Te helga kanskje? som de sier i reklamen, hehe.

    Ha en flott kveld!

    - Hilde

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin