lørdag 31. oktober 2009

Har jeg bakt litt for mye?

Her ser dere dagens bakst. Deilige varme sjokoladecookies. Det kan nesten ikke bli bedre en lørdag formiddag med regn utenfor vinduene.

Prinsessa på 3 år var som vanlig en aktiv hjelper. Hun elsker å være med på kjøkkenet, og følger nøye med på oppskriften.

Grunnen til at jeg nå lurer på om jeg har bakt litt vel mye sammen med henne, er at hun i dag var tørst og spurte om hun kunne få en desiliter med melk... Noe sier meg at det er mer vanlig å be om en kopp melk?

Men men... Hvis det er flere som vil nyte litt sjokoladecookies til sin lørdagskaffe, så er oppskriften som følger:

Elisabeth sine supre cookies (ca 12 stk)

2.5 dl sukker
100 g romtemperert smør
1 egg

Dette røres hvitt.

Så tar du oppi

1 ts vaniljesukker
1/2 ts bakepulver
1/2 ts salt
2 ss kakao
ca 200 g mel. Jeg bruker litt mindre....

Bland dette til en fast røre.

Rør så inn 100 g hakket kokesjokolade.

Legg på bakepapir ca 1 ss store. Trykk dem litt ned.

175 grader i 13-14 minutter

Velbekomme, det er bare å nyte :)

2 kommentarer:

  1. Nam de så gode ut-må prøve en dag! Du er skikkelig flink til å bake altså-er helt imponert over deg!

    Ja var ikke kjøkkenet nydelig? Bare elsker det!

    Er tomta i Ersfjorden kjøpt?

    Klem!!

    SvarSlett
  2. Haha...en desciliter med melk ja...steike ta...den va god...takk for oppskrifter her og i innlegget under...og god søndag

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin