tirsdag 24. november 2009

Super-enkelt!

I dag skal jeg redde alle slitne mødre fra tidsklemma. Gjærbakst er jo nesten umulig å få tid til i tidsklemma, men da har man ikke tenkt på denne supre oppskriften!

Disse ostehornene trenger ikke heving eller noe tidkrevende arbeid, så dermed kan du diske opp med fersk gjærbakst i løpet av 20 minutter!

Helt sant. Det beste er at du også kan lage deigen når du har tid, for så å legge den i kjøleskapet til du har tid til å bake den ut. Du skal ikke ha gjær nemlig, så da går dette lett som en lek.

Om ca en uke får jeg storinnrykk i heimen pga barnedåpen til Lillegutt. Familien kommer oppover med kveldsfly, så da tenkte jeg å diske opp med ferskt ostehorn til kveldsmat. Det må jo bli vellykket.

Ostehorn UTEN gjær:

1 beger kesam
1 beger vann
1,5 ts salt
1 ts sukker
1 ss urtekrydder (bruk det du har: rosmarin, oregano etc)
2 ss bakepulver
1 ts natron
ca 750 g grovbakstmel

Fyll du ønsker å ha i hornene (0st, skinke, tomat etc)

Bland ingrediensene til en glatt deig. Del deigen i to. Form deigen flat og til en sirkel, ha på fyllet, del den i 8 trekanter (jeg bruker pizzaskjæreren. Deler den som en pizza.

Rulle hver del fra den tykke enden og inn mot midten. Voila, du har et supert ostehorn.

Legg på stekebrett 225 grader i 12-13 minutter.

Spises varme. Får du rester, er de best hvis du varmer de opp igjen.

Lykke til!

3 kommentarer:

  1. oj... det var jo nesten for godt til å være sant. de må prøves. jeg liker virkelig oppskriftene du legger ut. enkle, uten en milelang liste over forskjellige ingredienser (sånne som man aldri har i hus selfølgelig). i dag prøvde jeg middagsmuffinsene dine. de var rett og slett nydelige. falt i smak hos alle her ihvertfall. neste ut er den fylte paprikaen. ;) burde rotet meg til å legge ut noen oppskrifter jeg også. men jeg glemmer alltid å ta bilde før maten er spist opp. ha en fin kveld

    SvarSlett
  2. heisann du flotte kvinne:) se her ja; oppskrift og greier...supert...skal prøve....håper det er bra med deg og dine..ha en fin uke

    SvarSlett
  3. Det så kjempegodt ut, takk for oppskrift- den må testes! Kjekt med alt som ikke trenger å heves! : )

    Lykke til med storinnrykk og ha en flott dag! Tusen takk for oppskrift! : )

    - Hilde

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin