lørdag 16. januar 2010

Båndtvang...


Neste gang jeg skal på bytur med min kjære, er det stor fare for at jeg må gå med noe slikt rundt halsen... Eller, i følge min kjære så skal jeg ikke bare være i bånd, båndet skal være elektrisk slik at han kan gi meg støt! Makan!!!

Årsaken er enkel. Denne uka begynte Lillegutt i barnehagen, og min kjære og jeg skulle for første gang bevege oss utendørs UTEN unger. Min kjære hadde nok sett for seg en hyggelig slentring gjennom byen hånd i hånd med meg, men jeg må si at jeg fikk aldeles abstinenser da jeg oppdaget at jeg kunne bevege meg fritt uten en vrælende krabat på 13 kg, uformelig og alt for full stelleveske og en stor og klumpete vogn. Når det i tillegg var enorme salgsplakater i hvert eneste butikkvindu, kan jeg medgi at jeg mest lignet på kalvene som blir sluppet ut av fjøsen om våren.

Det dumme var at jeg, til tross for at jeg var ungefri, fortsatt drasset på noe som hemmet meg fra vill shoppingrus: en gedigen gretten gubbe på over 90 kg. Han HATER butikker, shopping og reklameplakater. Jeg fikk ikke gå inn i så mye som en eneste butikk, ikke engang vindusshopping fikk jeg kose meg med. NIKS! Hver gang jeg bremset opp eller kom med høye utbrudd etter å ha lest salgsplakater, ble jeg dradd videre.... MANNFOLK!

Til og med i dag, da vi hadde all verden med tid til å se på sårt trengte møbler til vårt nye hus, godtok min neandertaler å kun gå innom Bohus. Skeidar og Fagmøbler ligger så og si vegg i vegg med Bohus, men surpompen nektet å sette foten innenfor dørene.

Jeg har nå en idé. Så snart jeg er kvitt både surpomper på 13, 16 og 93 kg, skal jeg PÅ EGENHÅND shoppe det som trengs til huset. Så lenge min kjære ikke vil være med INN i butikkene, har han heller ingen rett til å blande seg inn i investeringene. BASTA!

8 kommentarer:

  1. Haha, hørtes ut som oss på tur uten unger dette;-P

    SvarSlett
  2. hahaha,,,ja, du elisabeth..du får det iallefall sagt...æ ser dette førr mæ....tenk å ikke få gå på salg da...sukk...uansett..en vakker søndag ønskes....vet du, æ stortrives her inne hos dæ...

    SvarSlett
  3. Nei, gjør det sjøl!! Da vi bygde huset, så hadde heldigvis min samboer vett til å holde seg unna de fleste estetiske avgjørelser. Ihvertfall ikke de avgjørelsene som innebar butikker...

    Lykke til:))

    SvarSlett
  4. *humrer litt*

    Dette hørtes veldig kjent ut.

    I Sverige kalles ofte butikker som Clas Ohlsson for "Gubbdagis" (=barnehage for gubbene), damene plasserer mennene der, og så får damene handle i fred. Bohus er jo strategisk plassert med Biltema i samme bygget. ;-)

    Den møbelreklamen "Kjenner du deg litt alene om å ville fornye hjemmet?" (eller noe i den duren,) vekker virkelig gjenkjennelse hos meg...

    SvarSlett
  5. ha ha.. det der høres veldig kjent ut. ;) i tillegg mobber han meg fordi at jeg elsker salg. han burde jo bare være glad til. TENK så dyrt det hadde blitt om jeg kjøpte alt til full pris. :O men han måtte innrømme at han ble fornøyd her om dagen når jeg fikk 2 kjoler til 350kr. ordinært hadde de kostet 1400 til sammen.men om de var så livsnødvendige som jeg ga uttrykk for kan jo diskuteres ;)

    SvarSlett
  6. Heisann!

    Du er nominert til "årets morsomste mammablogg" i Mammablogg Awards kåringen inne hos oss. :-)

    SvarSlett
  7. Haha velkjent fenomen det der;) Gratulerer med nomineringen til årets mammablogg!!:) Gratulerer med nomineringen til årets mammablogg:)) Håper og regner med du vinner, for morsommere skildringer av hverdagen trenger du ikke lete lenge etter, for det finnes ikke!! Stemme avgitt! :D

    SvarSlett
  8. Hei. Har du ikke lært at mannfolka skal være hjemme når du shopper? Skal de på død og liv henge seg på anbefaler jeg et par, tre fire øl før shoppingrunden begynner. Og aldri sex føre shopping, bruk det som en "gullerot", da kan det tom hende de smiler under handlerunden:):)
    Klem fra Line..

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin