torsdag 21. januar 2010

Sol?

I dag er det soldagen i Tromsø, og både store og små har gledet seg til den store dagen. Sola forsvant i november, men i dag skulle den endelig skinne på blåhvite tromsøværinger igjen.

Her ser du utsikten fra kjøkkenvinduet mitt:










"Hæ?" tenker du nå. " Jeg ser jo ingenting der!"

Nettopp!!! Man ser ikke så mye som et lite lyspunkt, ikke utebelysningen engang. Tåka ligger nemlig fra fjærsteinene til de stratosfæriske høyder. Vi ser INGENTING!!!!

Da jeg kjørte barna til barnehagen i dag tidlig, så jeg faktisk ikke fjærsteinene til tross for at veien følger fjæra helt til barnehagen. Snuppa på 3 år var ikke sen med å finne ut hvordan hun skulle utnytte livet i en hvit bomullsdott. Hun begynte å ta av seg bilbeltet.
"Nei!" roper jeg. "Du får ikke ta av deg beltet! Hva i all verden er det du driver med? Ta det på deg igjen før politiet ser oss. De blir veldig sinte!!"
Da svarer Amalie helt rolig:
"Politiet kan ikke se oss idag, mamma...."

På vei hjem kjørte jeg innom Prix for å kjøpe solboller. Et kjent fenomen i Tromsø. På soldagen MÅ MAN SPISE SOLBOLLER, enten vi ser sola eller ikke. For de som ikke vet hva solboller er, så er det berlinerboller.

Jeg har allerede kastet i meg en, så nå sitter jeg og lurer på når man kan spise en til uten at det går på moralen løs....

Ha en solrik dag dere også, og husk konkurransen om Årets morsomste blogg.
Du kan stemme på meg her.


6 kommentarer:

  1. Jeg sniker litt rundt her jeg. Fant link til deg via hun som bor midt i sundet og tar slike fantastiske bilder!

    Ja soldagen meg i ræ.... såvidt jeg så hvor jeg gikk idag tidlig på veg til bilen som står 100 meter fra døren!

    Fin blogg du har forresten! Det er vel greit at jeg legger en link til deg fra meg?

    SvarSlett
  2. Usj, sånn uflaks, at soldagen er pakket inn i skodde.
    Sånt kvalifiserer definitivt til en solbolle eller to.
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  3. Ta TI, om du vil! ER det soldag, så ER det soldag!!! :-) Dessuten kan du ellers gjøre akkurat som du vil i dag, DE ser deg jo ikke likevel - bra kommentar! ^^

    SvarSlett
  4. hei og hå...og takk for koselig besøk...berlinerboller er bare såååå vannvittig gode..å æ må si at æ også ikke klare mæ med kun en....to iallefall...med vaniljefyll innabords....sukk...nyt dem

    SvarSlett
  5. Du har herved fått min stemme som årets morsomste mammablogger! :-)
    Digge tonen i det du skriv, ler ofte høyt når æ les ;-)

    Solklem fra hittil anonym leser som e fast innom bloggen din et par gang i uka, som no skal gå å sette deig til kanelsnurra...

    SvarSlett
  6. ........går det bare ant å stemme 1 gang? Har prøvd flere daga på rad,men det står at æ desverre har stemt før :o)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin