torsdag 14. mai 2009

Er det mulig...

I dag har jeg flirt, og jeg flirer enda. Vi mennesker er jammen snodige, så snodige at jeg MÅ bare skrive om det.
Hadde besøk i dag av to venninner som skulle spise den ENORME kaka jeg bakte igår. Mens vi satt og skravlet som jenter flest, kom vi inn på temaet baking. Da klarte min venninne å fortelle at hun bakte brød til mannen sin. Problemet er bare at hun takler ikke å ta i brøddeig! Ikke nok med det, hun får frysninger av å stryke mel utover kjøkkenbenken... Bare tanken på følelsen av mel mot kjøkkenbenk fikk henne direkte uvel! Dere kan tro jeg lo. Synes jeg ser henne bake brød til mannen uten å berøre deigen eller å ha mel på kjøkkenbenken. Hun forklarte at hun brukte en slikkepott og en skje, ikke aner jeg hvordan, men brød ble det!

Da mannen min kom hjem fortalte jeg ham om min utrolige venninne, og han minte meg på at jeg ikke skulle le så høyt - jeg er jo ikke bedre selv. Jeg klarer f.eks ikke å holde fingertuppene mot hverandre. Jeg blir direkte kvalm av å holde tommeltott mot pekefinger. Da kan dere tenke dere hvor store problemer jeg har med å træ en synål når jeg ikke klarer å holde tråden for da berører fingertuppene hverandre... Han minte meg også på da jeg holdt på å legge avispapir mellom tærne om kvelden pga at jeg følte at tærne sto for tett.... Holdt på å bli gal av tanken, så jeg fikk fanden meg ikke sove på lange tider pga av dette med tærne.
Min samboer mener jeg er gal, men da kunne jeg minne ham på hans abstinens mot å bite i ull. Bare tanken på å bite i f.eks. en ullvott setter samboeren min helt ut av spill, det takler han ikke. Min datter takler ikke hybelkaniner. Hun klarer rett og slett ikke å ta i dem. Kanskje like greit, for da må vi holde det rent og ryddig så hun ikke får angstanfall.

Har dere noen slike "skavanker", noe dere ikke takler?
Husker søsteren min ikke taklet å holde i bestikket vi hadde hjemme da vi var små... Hvordan hun fikk i seg mat er kanskje en gåte. Min bror kan ikke la knærne berøre hverandre når han ligger i senga... En av mine favoritter er min kusine. Hun klarer ikke å røre sammen pannekakerøre/vaffelrøre. Ser hun nedi bollen blir hun kvalm. Dermed må hun lage mat med lukkede øynene. Hysterisk arti spør du meg!

Hvordan er det med deg??????

5 kommentarer:

  1. Jeg er heller ikke så glad i å kna sammen deig. Det eneste jeg baker er horn til jul og til påske, og da lager mannen min deigen ferdig først! Kaker og sånt man lager røre til er ingen problem...

    SvarSlett
  2. Usch, jag klara INTE att bita i strikkede ting och ull är allra värst... Aaaaooouu.

    Det var en morsom blogg jag fann här. Den måste jag börja läsa =)

    /Kajsan

    http://fotballfruen.blogspot.com/

    SvarSlett
  3. Æ klarer heller ikke å bite i ull eller tanken på d..får frysninger av d

    SvarSlett
  4. Hei Elisabeth! Hysterisk morsomt å lese dette innlegget! Ler så jeg griner :p Husker det med fingertuppene, og husker jeg lo godt da du fortalte det :) Tenker etter og har funnet ut at jeg har et par skavanker selv.. Takler ikke at ørene mine blir brettet fremover, og får helt panikk hvis noen skal gjøre narr og holder de fast :p I tillegg har jeg som vane at hvis jeg blir slått eller dulter borti noe/noen med én albue, må jeg automatisk slå meg på den andre :p Enkelte syns dette er veldig morro og mener at hvis de slår utallig mange ganger så vil jeg ikke kunne "løse" det :p men det går som regel bra :)Har ikke merket at Malin har noen enda, men hun liker ikke å få lo fra ullvotter på hendene og ikke lo fra sokker mellom tærne..Hun kan sitte i EVIGHETER å plukke det bort :) Ha en superfin helg dere! Jeg digger bloggen din!! Har veldig lyst til å smake på en av de superfine kakene dine en gang :) klem fra oss!!

    SvarSlett
  5. Fila naglarna! Väldig obehagligt...

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin