torsdag 4. juni 2009

Bukseløs på ferie...


Ja... nå sitter jeg på ferie bukseløs... Det skal jo egentlig ikke være mulig, men i min verden går alt an... Babyen har faktisk klart å spy på ALLE buksene mine, jammen en fin start på dagen! Kan jo legge til at vi har hatt 2 netter på ferie, og jeg nå har vasket hans pysj nr 3. Selv sitter i noen lånte bukser fra kleskapet til min mamma. Vi har ikke akkurat den samme passformen, så jeg føler ikke for å sprade rundt på kjøpesenter i dag.

Jeg som skulle på husmorferie kommer dermed ikke unna klesvask. Mamma har fått seg ny vaskemaskin, og den overgikk min ferie-IQ. Dermed klarte jeg å vakse klær uten vaskemiddel. Jeg klarte også å legge mammas pene, hvite bukse i tørketrommelen, så om hun nå har fått seg en trang capribukse er enda uvisst... Stakkars mamma, det er ikke til å unngå å legge merke til at yngstejenta har kommet hjem igjen :)

Mens jeg først syter over skitne klær, så kan det jo legges til at flyturen nedover ikke gikk helt smertefritt. Akkurat da skiltet for fest setebeltene ble tent, så satte Lillegutt igang med å bæsje. Bæsjen spredte seg som vanlig utover ryggen og oppover mot nakken, og der satt jeg fastspent på et trangt sete uten mulighet til å fjerne verken gutten eller grusomhetene. Arti. Balanserende ut av flyet med klissete stinkbombe i armene, spurtet jeg gjennom korridorene på Gardermoen på vill leting etter et stellerom. Da jeg endelig skulle få skiftet på den skitne krabaten, oppdaget jeg at jeg hadde 2-åringens blå body i stelleveska. Lillegutt er en stor baby, men ikke SÅ STOR... Med nyvasket gutt, druknet i en gedigen body, kom jeg meg endelig til bagasjebåndet, men min koffert kom ikke. Båndet stoppet, og pappa som ventet utenfor skrev melding og lurte på hvor i all verden jeg ble av. "Alle har kommet, unntagen du" skrev han...

Kofferten kom, og jeg er i hus. I dag skal jeg bake ny kake for å feire over 4000 besøkende på bloggen. Føler jeg trenger et lykke til akkurat nå :)

2 kommentarer:

  1. For en slitsom flytur... nå er jeg nesten glad vår flytur i sommer ikke ble noe av. Håper du får kost deg videre på ferie, kanskje blir det et par nye bukser på deg.. M

    SvarSlett
  2. Tror jeg bare sier lykke til, jeg...! ;)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin