mandag 29. juni 2009

Muffins!


Nå har jeg bakt for å feire 6000 besøkende på bloggen min. Gode deilige muffins ble resultatet!

Har lenge hatt lyst på noen fristende små lekkerbiskener. De er kanskje lettere å få spist opp enn alle kakene jeg baker. Kakene blir som regel stående, og det er jo trist å kaste bakverkene sine.Hvis det er noen der ute som har en god oppskrift på en glasur, krem eller icing som er dekorativ oppå muffins, blir jeg veldig glad om du deler den med meg! Prøvde meg i går med en smørkrem, men syntes den ikke smakte særlig så jeg kastet den rett i søpla.

Jeg og prinsessa pyntet muffinsene etter middag igår, mens han far og Lillegutt sov på sofaen. Stolte og fornøyde prøvde vi å vekke han far til kaffe og muffins, men tror du han ble glad??? Niks.... Han ville sove mer. Etter litt overtaling gikk han med på å ha muffinsselskap, og det ble riktig så koselig!
Vi lagde også en muffins som prinsessa kalte "Skummelmuffinsen". Den så motbydelig ut. Trodde at min lille prinsesse skulle foretrekke de rosa herlige vaniljemuffinsene, men hun kastet seg heller over denne grønne skikkelsen:


Nå vet jeg sannelig ikke hva jeg skal lage neste gang. Skulle gjerne ha hevet meg over en kake til, men det er litt vanskelig å bake og dekorere kaker når man må holde styr på en oppmerksomhetsøkende 5 mnd gammel baby...

Vi snakkes!






3 kommentarer:

  1. Mmmm:)) Det blir oftere og oftere baking på deg nå, hehe!

    Jeg har også lurt på glasur på muffins og jeg synes heller ikke den smørkremen er noe god. Det jeg har laget er glasuren til gulrotkake (melis, philadelphia,smør og litt vaniljesukker) den er jo knallgo!! Den kan man også ha litt konditorfarge i :)

    SvarSlett
  2. Hei. Lurte på hva slags krem du har på de rosa muffinsene.Hvis du vil kan du svare meg på elsemarieaslesen@hotmail.com
    Ha en fin dag! ;)

    SvarSlett
  3. Jeg lurer også veldig på hva slags krem du har brukt, oppskrift?:)

    svar gjerne gjerne til kona@jonasgroth.com

    Jeg har nemlig bakt masse muffins til min lille snuppes 2årsselskap neste helg, de skal pyntes nærmere, og da går det såklart i roooosa:)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin