mandag 15. juni 2009

Mandagsmorra blues...

Akk, ja... Da var det mandag og hverdag igjen for ho mor, og som vanlig glimrer flaksen med sitt fravær. Det er nemlig et eller annet med meg og fastsatte avtaler - det går jo ALLTID skeis. Enten kommer jeg for tidlig, men blir likevel for sein (les om det her). Eller så kommer jeg til riktig tid og er dermed 2 timer forsinket (les om det her), eller så står jeg opp og gjør meg klar til en avtale som ikke eksisterer ...

I dag skjedde det siste. Mandag morgen, og jeg skal på foreldremøte i barnehagen. I koma står jeg opp og hiver meg i dusjen. For at jeg skal se presentabel ut om morgenen, må det litt flikking til for å si det slik. Til og med min samboer poengterte det igår. Jeg okket meg over at lillegutt vekker meg HVER TIME i løpet av natta. ikke bare for å få pupp, men han forlanger å bli snudd på... "Det er grunnen til at du har permisjon, du kan stå opp og se ut som en dass" poengterte min kjære.... "Ser jeg ut som en dass?" furtet jeg tilbake. "Du trenger ikke å se presentabel ut" prøvde han seg....

Altså, denne jenta må demed ha litt tid på badet siden liggesveis og bæreposer under øynene ikke er sommerens hotteste mote. Tidlig opp, med en gigantisk baby under armen, stiv nakke, full av snørr og sår hals. Jeg ble så og si klar for møtet med omverdenen, men da ringte telefonen.... Møtet utsatt pga sykdom.

Typisk drittdag. Hadde det vært fint vær kunne jeg i alle fall ha gått meg en morgentur, men ute høljer det. Skal vel egentlig ikke klage, for pappa sin versjon av en typisk drittdag er noe verre enn min. Han presterte nemlig å rygge den ene bilen INN I DEN ANDRE begge bilene fikk bulk! Ha ha ha. Jeg ler meg ihjel. Slikt setter mine problemer i perspektiv.

Ha en fantastisk mandag!

1 kommentar:

  1. Det kunne fort vært verre, f.eks at de ikke ringte og sa fra og du hadde dratt deg hele veien dit... slikt opplever vi nå og da... Mandagen kan vel bare bli bedre :-)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin