tirsdag 5. mai 2009

Fryktelig slitsomt men veldig vakkert

I dag har jeg igjen vært ute med barnevogna og løpt, til ingen nytte - selvfølgelig. Pådro meg både gnagsår, verk i en tånegl og hull i strømpebuksa, så nå sitter jeg på kjøkkenet og trøster meg med en nylaget chailatte.

2-åringen skulle nemlig til tannlegen idag kl 11.15. Min kjære skulle hente henne i barnehagen og jeg skulle møte dem hos tannlegen. Min samboer er ALLTID tidlig ute, også idag. Dermed var han og 2-åringen hos tannlegen 30 minutter før tida. Da var jeg allerede i full gang med å skyve vogna med min enorme baby opp bratte bakker. Det er nemlig ganske bratt her i Tromsø. Jeg svettet og slet meg fremover, flere km la jeg bak meg i den tro at jeg skulle være hos min datter når tannlegen skulle se på hennes knekte tann (du kan lese mer om den her).

Men neida, da jeg hesblesende og glinsende av svette ankom venterommet til tannlegen med blå poser på skoa, var det verken noen mann eller barn å se. Tannlegen hadde nemlig hatt tid til å ta inn min lille dukke før tida, så dermed var jeg alt for sent ute - til tross for at jeg hadde ankommet tannlegen 10 min før avtalt tid. Slå den!

Dermed måtte jeg og lillegutt innse at vi hadde løpt motbakker helt forgjeves, men heldigvis var 2-åringen veldig glad for å se mammaen sin da hun var ferdig. Ikke så ille at det ikke er godt for noe, jeg fikk meg i alle fall en skikkelig trim på formiddagen. Jeg trasket hjem igjen i vårsola og konsentrerte meg om hvor vakkert det er her i nord. Disse bildene tok jeg forrige uke, men siden jeg gikk samme tur i dag, i det samme nydelige været, så illustrerer de godt hvor jeg kavet meg avsted.
Så at det begynte å blomstre i diverse blomsterbedd, men jeg tok meg selv i nakken så jeg IKKE GIKK OG TOK BILDER I HAGENE TIL FOLK. Tror ikke det sømmer seg å ta bilder av andres hegepynt. Nei, jeg får heller komme meg ut og kjøpe meg noen krukker og blomster. Har jo en liten veranda jeg kan pynte opp nå i sola.

Ha en fin dag alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Jeg har en tannløs datter også! Da hun var litt over året måtte vi trekke den ene fortanna. Den var blå da den kom opp, og hun slo biter av den...så hun har vært tannløs siden, hehe!
    Herlige bilder! Ingenting er så vakkert som Tromsø i go'vær;)

    Og den der kommer-aldri-for-sent, takler-ikke-rot mannen din, han sender du rett bort hit til skjelnan! Du har vel utlånsavtale på han??

    Klem Benedicte!

    SvarSlett
  2. Så koselig at du vil være med på konkurransen min :) Gøy med jubileum!
    Det skal bli koselig å treffe på alle dere andre bloggerne i Tromsø + omeng :) Vi begynner å bli noen nå!
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin