fredag 15. mai 2009

Forskjellsbehandling...

En småbarnsmor må jammen gå gjennom mye i løpet av en dag. Man sliter og jobber, men hva får man igjen??? Jo, det skal jeg si deg: utvokst hår som trenger en klipp, poser under øynene, stiv nakke og forsømt kroppspleie...

Lillegutt på 4 mnd var sur idag, så da tok ho mor ham med inn på badet og ga ham seks stjerners SPA-behandling. Det var smøring med krem og olje, masering og filing av negler - både på hender og føtter. Jeg tør ikke klippe de små neglene, så her i huset blir negler filt selv på gutten. Da skulle dere sett hvor blid pjokken ble. Han nøt hvert sekund, men tror du han gir noe igjen til en siten mor??? Nei! Jeg fikk så vidt lov til å sminke meg litt. Måtte skynde meg sånn, at jeg faktisk klarte å ta lipgloss på øyevippene. Mascaraen og lipglossen har samme fasong, så da jeg stresset stakk hånda ned i sminkepungen tok jeg tak i det første og beste, liglossen... Ikke å anbefale forresten.

Nei, ho mor skulle jammen trengt en liten SPA-behandling selv. Ikke sånn med masasje og greier, får nemlig panikk av at fremmede mennesker skal ta på meg. Men en behandling av føttene hadde vært flott. Slik som på bildet. Fått skikkelig sommerføtter klar for sandaler!

Hadde også trengt en klipp. Har ikke klipt meg siden før jul! Prøvde jo en gang i vinter med babyen i vogna. Det gikk HELLER DÅRLIG, dere kan jo lese om bomturen HER. Ble ingen klipp da, gitt.
Ikke får jeg bruke lang tid i dusjen heller. Dusjer jeg på dagtid sitter enten poden på badet i vippestol og venter utålmodig, eller så ligger han i senga. Da gjelder det å være superrask så man rekker å komme seg i klærne før han våkner.
Dusjer jeg om ettermiddagen krever 2-åringen å enten være med i dusjen eller å sitte på badet og beglo severdighetene. Har til og med prøvd å dusje midt i barne-TV, men lillejenta foretrekker å se mamma dusje fremfor å glo på TV... Jeg må jo være et hysterisk morsomt skue!
Dermed må ho mor dusje om kvelden, og dere kan jo tenke dere morgensveisen jeg pleier å våkne med... Sukk.

Jeg får vel vente til jeg er 50 år og ungene er ute av huset. Da skal jeg oppleve litt luksus, tro meg!

4 kommentarer:

  1. Åååh.. skjønner hva jeg har i vente. Her ligger lille prinsessa enda tålmodig på stellematte og leker med babygymmen mens mamman dusjer om morgenen. Men det bør ikke ta for lang tid, for alt for fort skal hun ut i vogna og sove... Jeg har en plan om at EN dag skal fotbadet jeg fikk i bursdagsgave en måned før hun kom til verden, brukes igjen. Rakk bare å teste det en gang før fødselen.. Og er jo tross alt litt enklere å hoppe ut av fotbadet og ut på verandaen til en våken baby enn å hoppe ut av dusjen...

    SvarSlett
  2. Lille her i huset elsker å sitte i vippestolen mens jeg dusjer... tror dusjlyden beroliger henne. Så idag ble det laaang spaopplevelse med full skrubb og hårkur og greier... Men ble ikke så lett etter dusjen, måtte gå i bare undertøyet en god stund før frøkna tillot meg å kle på meg... men got to love them :-)

    SvarSlett
  3. Ups, ser for meg at du putter på lipsgloss på øyenvippene :P

    Var du og din familie på Taras i dag like etter kl 10.30? Jeg så ei som kunne ligne på deg... Jeg var i alle fall hun som skulle kjøpe metervare med Green Gate stoff :)

    God helg og 17. mai!

    SvarSlett
  4. Så gøy at det var deg og din familie :) Så søte barn du har og kjekk mann.
    Jeg skjønner ikke hvordan jeg klarte å se at det var deg... Du har jo litt lengre hår nå enn på bildene av deg på bloggen, også er det litt annerledes å se folk "live". Men jeg har en liten 6. sans som hjelper meg litt innimellom ;)
    Neste gang jeg ser deg tar jeg kontakt! Det er bare litt flaut å gå opp til fremmede og spørre om de blogger, sånn i tilfelle jeg tar feil :P
    Nå skal jeg også prøve å få trekt om rokokkostolene min i neste uke :) Kjøpte inn 2 meter med stoff til 199 kr. Full pris var 500 kr! Men med 50 % salg + 20 % salg, ble det en veldig fin pris :)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin