torsdag 28. mai 2009

Snakk om å være husmor!

Av og til imponerer man seg selv, og i dag er nettopp en slik dag! Jeg har nemlig BAKT knekkebrød!
For å være helt ærlig, og det skal man jo være, så var det ei venninne som inviterte meg på knekkebrødbaking. Hun pleier nemlig å bake knekkebrød, og jeg har tidligere sagt at det ville jeg gjerne være med på.

Jeg har tidliger skrevet om min venninne Lene i bloggen. Hun baker blant annet brød UTEN å ta i brøddeigen fordi hun ikke greier å ta i deig. Hun synes det er så vemmelig konsistens. Derimot så MÅ hun ta i knekkebrøddeigen for å bake knekkebrød, som dere ser på bildet her... Hun synes det er skikkelig vemmelig, men klarer å manne seg nok opp til å trykke deigen utover stekebrettet.

Etter 10 min i ovnen må knekkebrødene ut av ovnen for å deles inn i passelige emner. Dette klarte både jeg og Lene bra. Hittil alt vel. Problemet er at både jeg og Lene er i fullstendig ammetåke, og det er ingen bra kombinasjon når man baker knekkebrød. For da jeg satt fordypet i en gigantisk sjokoladecroissant, og Lene var opptatt av.... hmmm... ja, sikkert sjokoladecroissanter hun også, så klarte vi å brenne knekkebrødene en smule...

Pytt sann. Mine aller første knekkebrød ble litt for mye stekt, men de smaker fortreffelig godt. De er også sprø, tynne og veldig sunne.

Jeg som baker så alt for mange kaker om dagen, har jammen meg godt av noen skikkelig grove og helsefrembringende knekkebrød!

Må bare legge til at vi var nok litt av et syn der vi bakte knekkebrød. Siden vi ammer og er fulle av hormoner, så røyter vi noe så innmari. Skikkelig irriterende, men noe vi ammende bare må finne oss i. Derfor bakte vi med store skaut på hodet for å ikke gjøre knekkebrødene til en hårete fornøyelse :)
Dermed ble 3 bokser med knekkebrød uten hår med meg hjem, så jeg vet hva jeg skal ha til kveldsmat, vet du?

4 kommentarer:

  1. Jepp, for jeg har faktisk bakt knekkebrød idag jeg også! :) Pussig - men sant!

    Kan høres og se ut som vi har samme oppskrift, med masse godsaker som solsikkekjerner, linfrø, sesamfrø, kli, rugmel, havregryn, vann og honning! :)

    Så jeg har spist to knekkebrød med salami. nam-nam!

    Natta!

    SvarSlett
  2. Det så kjempegodt ut. En på jobben bakte også knekkebrød og de var supergode. Får prøve meg på noen slike

    SvarSlett
  3. Det blir nok rosa gjesterom hos oss også etterhvert ja. Tipper jeg kommer til å kjøpe disse nye møblene på neste lønning. Hehe.

    Ida begynner jo å synes at det er veldig stas med rommet sitt - så må gi henne litt koseligere rom da. Her er ikke nestemann påtenkt enda, så vi kan bo her en stund til hvertfall.

    Ja, det var utrolig pussig, for jeg har bare hørt om to andre som baker knekkebrød. Hmm, og det var bare min 2. gang! Livet er jomme nfullt av bloggetilfeldigheter også :)

    Ha en super langhelg!

    SvarSlett
  4. Jeg er veldig imponert!! (og sjokka over at knekkebrød ikke bare er noe man må kjøpe på Rema....) ;-)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin