onsdag 13. mai 2009

Tallenes tale har talt!

Ja, ja, folkens! Da jeg slo på maskinen idag så jeg at jeg har hatt over 2ooo besøkende på sida mi. Dere som leser fast vet hva det betyr.... Jeg må igjen hive meg i kakebakinga... Som dere også vet, så er jeg utrolig fersk i faget, like fersk som kaka - for å si det slik.

I grunnen et idiotisk påfunn av meg å bestemme meg for å lære meg kakedekorering akkurat nå som jeg skal prøve å komme meg i form etter fødselen. Kakekalorier er jo ikke akkurat det man ønsker når man svetter og sliter på sykkelsetet på treningssenteret. Vinninga går opp i spinninga - tok dere det ordspillet???? Ganske festlig synes nå jeg her jeg sitter og moter meg opp til dagens kakedekorering.

Skulle gjerne skrytt på meg den kjøkkenmaskina på bildet, men alt jeg har er en liten håndmikser. Den får gjøre nytten, for i dag skal jeg bake Dronningens festsjokoladekake med sjokoladekrem inni. Utenpå skal jeg enten ha marsipantrekk eller marsmellowfondant. Problemet er at jeg må lage fondanten fra bunnen av, noe jeg aldri har gjort før. Kjenner jeg meg selv rett, går fondanten i søpla og kjøpemarsipanen på kaka:)

Har et lite problem til, og det er at jeg har litt for lite smør her i heimen. Var på handlings igår, men da en av de ansatte pekte i vogna mi og sa at dersom jeg skulle ha ølet måtte jeg betale i kassa NÅ! Ølsalget var slutt. Dermed tok Elisabeth beina på nakken og betalte, uten smør i handlevogna. Ikke det at jeg er en ølhund, men jeg så en ny sommerøl jeg aldri har sett før. Ganske bortkasta å kjøpe øl igår, da jeg ikke drikker særlig med øl.

Uansett, litt flytende melange får gjøre susen. Ønsk meg lykke til med bakinga!
Here we go!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin