søndag 24. mai 2009

Du tror du kjenner din kjære, men nei...


Min samboer, Ingebrigt, er den personen jeg kjenner best i hele verden. Vi har vært sammen siden han var 17 år - for 10.5 år siden. Det vil si at jeg har sett Ingebrigt gå fra å være tenåring til mann og småbarnsfar. Dette tilsier at jeg kjenner ham like godt som min egen bokselomme - trodde jeg. Ofte kan jeg nesten vite hva han skal si, før han snakker. Jeg vet hva han tenker, føler og vil gjøre - i alle fall visste jeg det helt til vi på fredag kjørte på langtur med hele familien. Vi skulle til Skibotn og hilse på svigerfamilien som var på camping der, og vi kjørt av sted i et aldeles nydelig vær. Naturen var upåklagelig, som vanlig her i nord, og det var idyll i bilen. Plutselig sier min samboer: "Tenker du noen gang på hvor stor forskjell det er på størrelsen mellom en korp og ei kråke?"

Jeg ser på min samboer med et blikk som om jeg aldri før har sett mannen i førersetet. Spurte han meg virkelig om jeg brukte å tenke over forskjellen mellom disse to fuglene??? Hva i all verden er en korp, og hvorfor i all verden skulle jeg gå og undres på størrelsesforskjellen mellom dette vesenet og ei kråke?

Nei... Du tror du kjenner din mann, men jammen meg så kjenner du ikke det mennesket du bor sammen med. Han kan så sannelig ikke kjenne meg særlig godt heller, for da hadde han aldri i sin villeste fantasi kommet på å stille med dette idiotiske spørsmålet, og i alle fall ikke vente at jeg skulle skjønne noe av det. Korp???? Mannen MÅ jo være splitter pine GAL!

Her er forresten 4 måndingen min i sila for første gang. Det ga mersmak! Han klukklo, og ville leke mer...

Her er jeg og 2-åringen i en desse som passer min passform. Rumpa går fint nedi, den er ikke trang og jeg kan ligge og gynge. Jeg skal ha en slik en når jeg en gang i tiden får meg en hage. Nå får jeg slå meg til ro med at jeg bor i et lite bøttekott med felles uteareal... Sukk...

2 kommentarer:

  1. Hei, hei:) Titter inn til deg via en annen blogg.. Så fint det var her inne, å makan til vakker gutteklomp du har på 4mnd:) Helt nydelig var`n!! Titter innom deg igjen jeg, ble bare et kort nattbesøk nå. Klem Line:)

    SvarSlett
  2. Hehehehe! Menn er fra Mars av og til, ingen tvil! :)

    En sånn desse/disse/huske skulle jeg gjerne ha hatt på lekeplassen ved oss også, da skulle Ida og mamma husket/disset sammen! :)

    Så artig at å skli heter sile i Tromsø, seile i Bergen, og har også hørt at det kan hete å rutsje... :)

    Amalie har forresten lik strømpebukse til Ida, den er bare så herlig med så mange gladfarger!

    Ha en fin uke!

    Klem KM

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin