torsdag 7. mai 2009

Spinning med fødselsrier!

Rett før jeg skulle på spinning igår kveld fikk jeg en tlf om at min venninne hadde fått rier og at fødselen var i gang. Stakkars jente, tenkte jeg og fikk litt dårlig samvittighet over at jeg hadde gått og gruet meg til smertene på et sykkelsete. Det er jo ingenting i forhold til det som nå ventet henne! For er det en ting jeg virkelig ikke ønsker å oppleve, så er det nemlig en fødsel til. Det er noe av det verste jeg noen sinne har vært med på. Jeg var jo så "heldig" at jeg ikke fikk noe smertestillende, så jeg fikk "nyte" alle faser av fødselen...

Med min venninne i tankene troppet jeg dermed opp til spinningtime. Klarer hun å komme seg gjennom riene, så skal søren meg jeg komme meg gjennom 45 minutter på sykkelsetet. Skal hilse og si at dette hjalp på spinninga! Jeg syklet som en gal, svetten rant og jeg heiv etter pusten, men jeg ga meg søren ikke. Jeg visste nemlig om ei som hadde det 1000 ganger verre enn meg.

Men hva møtte meg i dag tidlig da jeg fremdeles lusket rundt i morgenkåpe og med håret rett til værs? Min venninne sto på døra og ville ha seg en kopp kaffe! Riene hadde nemlig gitt seg, og hun var i fin form. Skulle i butikken og hente vogna... Fresh og nydelig sto hun der og smilte. Jeg så ut som den som hadde vært gjennom en fødsel, men det er ikke noe nytt så tidlig på morgenen. Jeg takket henne for at hun hadde gjort spinningtimen min effektiv, for det er ikke ofte man trener med fødselsrier i tankene!

Så over til en annen venninne som var på besøk igår. Hun imponerte meg kraftig, for hun har begynt på kickboxing! Da hun fortalte det kikket jeg og samboeren min på hverandre og brølte ut i latter, for begge så for oss meg i den treningssalen.
"Jeg tror instruktøren hadde blitt forkjølet av all fektingen du hadde gjort med armene!" lo samboeren min, og jeg sa meg hjertens enig. Det er fare for at jeg hadde forårsaket en kald trekk, noen kraftige og skumle slag hadde det nok blitt lite av.
Venninna mi sa at hun vurderte å begynne på spinning til høsten, men hvis vi skal trene sammen, betyr det at jeg virkelig må begynne å trene for å komme på nivå med selveste kickbokseren. Ny time på søndag er allerede booket!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin