tirsdag 24. mars 2009

Da har jeg kastet alt av selvrespekt...

Det er sjelden jeg føler meg så dum som når jeg sitter i en frisørstol og får striper i håret. Man er jo ikke akkurat et lekkert syn der man sitter med hele aluminiumsfolierullen dandert i hårpryden som for anledningen står som antenner i alle verdens retninger. Heldigvis pleier man å sitte stille i en stol med nesa i et ukeblad og vente på at seansen er over, men slik gikk det selvfølgelig ikke idag på grunn av denne illsinte krabaten...


Da den stakkars frisøren hadde blandet fargene som skulle smøres i håret mitt, våknet udyret i vogna og satte i å vræle. Jeg, som satt omringet av speil på absolutt alle kanter, måtte finne frem puppen. Det er ikke hver dag man ser ammingen sin fra alle vinkler - men tilbake til sølvpapiret i håret som tok fra meg all selvrespekt idag. Magnus var nemlig ikke fornøyd med kun pupp, så da frisøren endelig hadde fått hele sølvkreasjonen i håret mitt, var ho mor nødt til å ta med seg skrikerungen ut på vandring i vill fart med vogna for å få guttungen til å holde munn. Alle på frisørsalongen, inkludert meg, var mektig lei gneldringa, så jeg var nødt til å få han til å sovne. Jeg kan love dere at man er et lett blikkfang når man strener på kjøpesenter med aluminiumsfolie i håret og en rabiat unge i vogna.
Ikke fikk jeg klipt meg heller, hverken jeg eller frisøren hadde nerver til mer...

4 kommentarer:

  1. dette kan jeg virkelig se levende for meg... Tenker du fikk fram mange smil i dag Elisabeth!

    Hihi...

    Cathrin

    SvarSlett
  2. Å kjære vene, sjølv om eg fekk litt vondt av deg (ej lo på meg brokk) så må jeg innrømme at det var ganske så typisk deg om eg konsulterer minnebanken min. For deg vert livet aldri kjedelig, keep it up:)

    SvarSlett
  3. Skulle ikke le, men....hahaha!! Jg ser dg så levende for meg rundt der...vi har alle vært der! Med varierende grad av alufolie i håret:)

    SvarSlett
  4. Morsomt å lese, i hvert fall!

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin