onsdag 25. mars 2009

Da har jeg klart å pine min samboer i flere dager...

Penger er ikke til å spøke med:)
Herregud som jeg har ledd! Restskatt er som regel aldri, og da poengterer jeg ALDRI arti, men restskatten i år har gjort så jeg har flirt så tårene har trillet. Konvolutten fra Skatteetaten dumpet ned i postkassa mi, og til tross for at jeg har økt skatteprosenten, ble det tradisjonen tro restskatt på meg igjen. Dette er vi ikke ukjent med her i huset, så da samboeren min spurte hva restskatten ble på denne gangen, skulle jeg være arti å doble den fem ganger bare for å se raksjonen hans. Meningen var selvfølgelig å etterpå fortelle at dette bare var tull, men akkurat da jeg nevnte beløpet, så må det ha skjedd noe innenfor husets fire vegger, for sannheten kom altså aldri frem. Akkurat hva som skjedde kan hverken min samboer eller jeg huske, og dagene har gått uten at jeg har ofret spøken min en eneste tanke. Min stakkars samboer har altså gått og tenkt på denne forbakede restskatten i flere dager, og avslørte ikke løgnen før han hørte meg snakke med min svigerinne om nettopp årets skatteoppgjør. Plutselig fyker han i været fra sin komfortable liggestilling på sofaen. Han hadde overhørt det egentlige beløpet som skulle innbetales. Jeg, som hadde glemt spøken, fikk litt dårlig samvittighet for å ha pint min samboer med økonomiske kvaler i dagevis, men jeg ønsket en reaksjon - og det fikk jeg!

1 kommentar:

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin