tirsdag 31. mars 2009

Aldri mer rent hår med ny sjef i huset...

Lillegutt begynner å nærme seg 3 mnd, og jeg begynner for alvor å innse at jeg har en ny sjef i huset. Telenors sitt slagord "Frihet til å velge" stemmer ikke for ho mor, gitt. Ikke en gang tidspunktet til når jeg kan ta meg en dusj har jeg selvråderett over. Nå er klokka snart 11, det vil si at nå begynner et babytreff i byen der vi mødre samles på kafé for å skryter av nurkene våre og klage over såre brystvorter og lite nattesøvn. Hadde jo planer om å delta på dette kaffeslaberaset, men her sitter jeg altså. Har ikke engang fått meg en morgendusj pga en 8 kg klump med enorme bollekinn. Han har enda ikke gitt meg tillatelse til å begynne på morgenritualene, så da sitter jeg her og venter på audiens.

Alt man ønsker er å få ungene til å sove. I går klarte jeg å få dem til å sove samtidig!

Det er rart med det. Når man er gravid kan man ikke vente på å få gullungen ut slik at man kan tilbringe hverdagen med den nydelige skapningen man bærer på, men når du da endelig har fått ungen ut i friluft, er alt du ønsker at den lille skal falle i søvn. Du gjør ikke annet enn å vugge og synge til ungen for at den skal sovne, og gleden er enorm når du endelig får det til...
Det er akkurat slik jeg holder på nå. Lillegutt ligger godt plassert i vippestolen med sutt og lune tepper. Jeg sitter ved siden av og skriver mens jeg vugger ham som besatt med høyre fot. Det nytter desverre ikke. Nå bare håper jeg at jeg rekker å komme meg ut på en liten trilletur før denne nydelig dagen er over. Sola skinner fra en knallbå himmel, og jeg sitter fastlåst i lenestolen med fett hår. Ja, ja...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin