torsdag 10. desember 2009

Sørgelig dåpskake...

Er det ikke typisk. Når man baker kake bare for moroskyld, blir kaka akkurat som planlagt, men når men skal bake til guttungens dåp, så blir kaka totalt mislykket. Her ser dere kaka jeg lagde i helga, og jeg var så misfornøyd at jeg vurderte sterkt å lage en ny kake. Mamma overtalte meg til at kaka var godkjent, så da stolte jeg på henne. Det var faktisk ingen av kakene mine som ble vellykket på søndag. Marengskaka ble så seig at det nesten ikke gikk an å skjære gjennom marengsbunnen, og Oreokaka, som ALDRI har sviktet meg før, kollapset slik at lagene ble en eneste smørje. Huff. Min kjære trøster meg med at det bare var jeg som reagerte på det.

Blomsterdekorasjonen ble heldigvis veldig fin. Mye finere i virkeligheten enn på bildet. Valgte å lage vinterbord isteden for babyblå, og det ble veldig stilfullt. Mørk blått med granbar og sølv. Perfekt.

Det som også var perfekt, var muffinsene min kjære og min lillebror dekorerte. Jeg hadde bakt vaniljemuffins, og gutta fikk boltre seg i kakepyntboksen min. Her ser dere resultatet...

Jeg trenger vel ikke å legge til at 3-åringen spiste minst 5 muffins i løpet av ettermiddagen. Skal hilse og si at man får sukkersjokk etter et slik muffinsinntak :)

Nå er det en stund til jeg skal bake kake igjen, kjenner jeg....


5 kommentarer:

  1. Jess, er det ikke typisk?? Men det er nok som din kjære sa, det er kun du som stresser med det:) Men ofte er jo det mer enn nok, hehe!

    Oreokaka SKAL jeg lage i nær framtid, men må prøve å hold mg unna dn liiittegranne til...frykter nemlig sterk avhengighet..
    Da kan det hende de 10 kiloene jeg har gått ned blir til bare 2, haha!!

    Ha en fin dag!!

    SvarSlett
  2. haha...æ må nu flir te dæ....innlegget under med bror din under blondedyna va knallgod.:) kaka va sikkert god, men kjenner til dette med å skal lage til en spesiell anl, å da kræsjer liksom alt...ha en flott kveld unge morsomme kvinne:)

    SvarSlett
  3. Mislykka kake? Den så iallfall kjempefin ut. Skulle se mine kaker du.
    Og innlegget om broren din måtte jeg bare le av. Stakkars bror, men samtidig veldig gøy.

    SvarSlett
  4. Hei. Må si meg enig at kaka di så veldig fin ut. Når det blir litt stress så føler man ofte at det blir værre enn det er. Du sku sett bryllupskaka vår! Jeg hadde et kjempe fint bilde inni hodet mitt om hvoran den sku bli, lagde dem nemlig selv. Men ble den sånn? EEEee nej:) Jeg sa høyt og tydelig fra til folka at den var lagd av kjærlighet, selv om den så ut som noe katta hadde dratt inn. Den smakte faktisk godt:) Klem fra Line..

    SvarSlett
  5. Hei du,

    hvis DEN kaken er mislykket, er jeg glad du aldri har sett mine kaker... :) Kjempekjekt at dåpen ble vellykket, og at lillegutt plasket i døpefonten er jo bare sjarmerende! Lillebroren din er litt større nå, enn da jeg hilste på ham sist i 1999... ;)

    Jeg skal i 30årsdagen til Lise på lørdag, så det blir alene-jente-tur på meg til Oslo lørdag-søndag. DET blir knallgøy! Så det blir dårlig med pepperkakehus hos oss i år. Vi får ta det neste år! :)

    Klem!

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin