mandag 29. november 2010

Pyro-prinsessa


Søndag skulle vi være med på å tenne juletreet i Tromsø sentrum. Prinsessa, som nå kan døpes om til Pyro-prinsesse, gledet seg stort til begivenheten. Ikke forsto vi hvorfor hun syntes tenning av juletre hørtes ut som et spennende arrangement - nå vet vi.

Søndagen kom, og Pyro-prinsessa var nedbrutt. Hun hadde nemlig 40 i feber. Vi måtte holde oss hjemme (passet meg utmerket etter to dager med omgangssyke, jeg var helt ødelagt).
Da jeg slo på TV den ettermiddagen, skulle de tenne juletreet utenfor Universitetet i Oslo, og jeg ropte på Pyro-prinsessa så hun kunne komme og se. Hun bykset opp i sofaen, full av forventning. Med en misfornøyd mine så hun på julelysene, julesangene og alle som gikk rundt juletreet. Et koselig førjulsprogram der til og med nysnøen dalte ned.

- Var ikke det koselig? Nå gjør det jo ikke noe at vi ikke kunne dra, vi fikk se at de tente juletreet på TV, prøvde jeg å si trøstende til Pyro-prinsessa.

Da kom svaret:
- De går jo bare rundt og synger og danser! Skulle de ikke tenne på det store juletreet? sa hun skuffet og forlot sofaen.

Jeg holder herved fyrstikker godt gjemt denne jula. Her skal vi ikke tenne juletrær med det første!

Ha en tennende aften dere også ;)

7 kommentarer:

  1. hahah.. hun er så herlig hun jenten din. tusen takk for koselig kommentar på bloggen min :) nå følte jeg meg skikkelig velkommen tilbake!! har du ikke hørt om isvann? jeg oppdaget den fargen på diverse blogger rundtom. men de har pleid å bruke den på små hyller og sånt. jeg bare satset stort og tok et helt kjøkken.

    SvarSlett
  2. He he, hu pyro-prinsessa di så faktisk troende ut til litt av hvert på det bildet :-)Hjeeelp :-D

    Bling-bling-englene fikk først et strøk grunning, deretter et strøk oljemaling glans 40. Men det er jo en tungvint måte å gjøre det på da, jeg var rett og slett tom for hvitspray (er DET mulig a?), så det funker sikkert fint med bare spray på bling-bling-pottene dine :-)

    SvarSlett
  3. Hehe! Så komisk!!
    Jeg følger med på bloggen din. Liker måten du skriver på!

    SvarSlett
  4. Hahaha! Måtte flire høyt her jeg satt nå:-D

    SvarSlett
  5. Ha ha --- godt dere ikke kom dere dit sier nå jeg da! Tenk om hun hadde tatt saken i egne hender da... Hadde vel blitt en stund til dere hadde gått på shopping i byen da kanskje!

    Ha en strålende kveld og lykke til med julelysene! Regner med de fleste blir tent etter leggetid nå!

    Smil fra Tone

    SvarSlett
  6. Ha en flott jul der oppe i nord!

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin