fredag 28. august 2009

Muffinsoppskrift


Siden det var så mange som ønsket å prøve seg på mine middagsmuffins, så legger jeg ut oppskriften til dere. Muffinsene kan fylles med alt hva hjertet lyster, men her har dere det jeg hadde i mine:

150 g makaroni
6-7 cherrytomater
150 g sjampingjong
2 vårløk
2 finhakkede hvitløksbåter
100 g kokt skinke
basilikum
salt og pepper
2 egg 2 dl matfløte
hvitost i terninger

1. Sett ovnen på 200 grader. Smør muffinsbrettet.
2. Kok makaronien i saltet vann.
3. Del opp sopp, vårløk, hvitløk og kokt skinke.
4. Varm 1 ss olivenolje i stekepanna, tilsett sopp og hvitløk og la det frese i 3 min. Tilsett hvitløken.
5. Ta pannen av varmen og tilsett skinka, oppskåret cherrytomat, basilikum, hvitost salt og pepper.
6. Bland egg og fløte. Krydre med salt og pepper.
7. Bland alt sammen, og fyllet haes på muffinsbrettet.

Jeg fikk tilsammen 18 muffins. Røra hever jo ikke, så fyll helt opp. Flate muffins er lite festlig...

Putt i ovnen og stek i ca 30 min.

Vel bekomme!

5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Hei! Koselig blogg du har:-) Jeg bare lurte på et par ting, siden du også har blogspot-blogg. Jeg skjønner ikke helt hvor man skal legge inn koden for å få på plass besøkstelleren? Og hvordan får du til den signaturen? Jeg er ikke sånn altfor teknisk anlagt, nemlig..:-)

    SvarSlett
  3. Nam! Dette skal jeg prøve imorgen!!! Spent å se om Oda blir å spise det, men så lenge vi kaller det for kylling bruker det å gå greit....

    SvarSlett
  4. Dette så også kjempegodt ut, jeg blir sulten av å være her på siden din! ; ) Kjempesmart påfunn, takk for tips! Må nok prøves det også! : )

    - Hilde

    SvarSlett
  5. Knall gode de her :) Selv røra var jo bare til å spise opp,før jeg fikk stekt de :) hihi
    Jeg hadde på fersk rosmarin og endel hvitost byttet jeg ut med feta,herlig herlig!! Takk for supert tips :) -Veronika-

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin