mandag 3. august 2009

Voksenliv - en illusjon

Å tro at man må være voksen for å ha barn, er en sann illusjon. Tror ikke jeg har vært særlig voksen etter at jeg fikk Amalie som snart fyller tre år.

Som dere ser på bildene så har vi nydelig vær i nord. Det betyr strandliv, men tror dere at man kan ligge og gjøre voksenting som å lese avis, drikke kaffe og fordype seg i sommerlektyre??? Niks. Man må bygge sandslott, lete etter skjell og fine steiner...

Sommerlektyren er byttet ut med barnebøker og sangbøker. Ipoden er full av Thorbjørn Egner og barnesanger, og voksne samtaler under sola er byttet ut med babyplapring og diskusjoner om hvor mye sand man kan ha i trusa, at sand i maten er en uting og at å stikke tunga ned i sanden er en lite glup idé...

Slik er livet som en forelder. Da jeg var på vinkveld i helga ble Svampe Bob diskutert... Nei, jeg har aldri vært så barnslig som nå da jeg har blitt forelder.

Mine råd er som følger: Vil du beholde barnet i deg og ikke bli gammel og satt, skaff deg barn. Hvis du vil bli god i engelsk, så begynn å hekle!!! Ja, du leste riktig. Engelskkunnskapene blir betraktelig bedre av hekling, det har nemlig jeg erfart.

Jeg lærte meg nemlig å hekle da jeg var gravid med Amalie. Skulle hekle henne et babyteppe, og jeg skal love deg at når man hekler masker i mønster så kan man ikke ta øynene vekk fra håndarbeidet! Det betyre at du må høre film. Jeg hørte mange filmer, man kan ikke snike seg til å se opp og lese tekst. Et godt tips!

I dag er det nok en nydelig dag. Bildene er fra strandturen vi hadde igår. Syklet av sted, for denne nydelige stranda er nemlig ikke langt unna. Utrolig at ikke flere bor i Nord Norge egentlig, se hvor flott vi har det!

3 kommentarer:

  1. Jaaa, jeg vil ha deg på bloggtreffet:)) Ser ut for at det blir 22.august, det var de fleste kunne.

    Jess, stranda eller sydenferielivet som man hadde før er bare å glemme....langt unna er solsenga, paraplydrinken og en stor bok! Det er nå bytta ut med panisk leting etter 1,5åringen ("han va jo her førr 2 sekunda sia?!" og en 4,5 åring som spør om ALT, absolutt HELE tiden...."koffer hete de spørsmål, mamma??"

    SvarSlett
  2. Hei, kom over bloggen din. Veldig fin blogg du har, fine bilder og du skriver veldig bra. Likte godt historien din om restaurantbesøket, morsomt. Jeg kommer innom deg igjen.

    SvarSlett
  3. Du skriver så herrlig, Elisabeth!
    Klem fra en annen Elisabeth som bor i Ersfjorden! (hut dokker hit) hehe!

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin