Viser innlegg med etiketten kakebaking. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten kakebaking. Vis alle innlegg

tirsdag 7. september 2010

Regnbuemuffins!

Se på disse muffinsene!!!

Dette er det prinsessa kaller regnbuemuffins, og de sto øverst på ønskelista da hun skulle feire sin 4 årsdag. Det er ikke bare bare når de små blir påvirket av Youtube...

Dermed måtte jeg kaste meg rundt og lage regnbuemuffins. Det verste av alt er at de ble fantastisk gode!

Hemmeligheten er å bruke ordentlig konditorfarge, ikke billigfarge fra kolonialen. På 12 muffins brukte jeg kun et par dråper med farge. Det gjorde så muffinsene smakte vanilje - og ikke syntetiske fargestoffer.

Prinsessa var med på å pynte herlighetene, og de ser jo helt vanlige ut på muffinsfatet. Morsomt å se ansiktene til de som tar seg en bit.

Ha en fargerik aften dere også!

Forresten: link til å vinne ett års bleieforbruk!


Frist 19.september ;)


lørdag 4. september 2010

Bursdagskake!


Prinsessa feirer sine 4 år i dag...

Så det feires med rosa kaker, selvfølgelig...


Rosa regnbuemuffins (det kommer et eget innlegg om dem imorgen, for de er morsomme), rosa ostekake fra min svigermor, og rosainspirert sjokoladekake fra meg.

Hvit duk må til, og rosa detaljer :)

Sjokoladekaka ligner den jeg bakte for ca 1 år siden, men nå med en rosa vri. Veldig populært for prinsessa...

Rosa silkebånd gir den rette glamouren. Inni er det en mørk sjokoladekake, nå er jeg mett!


Ha en rosa aften dere også!

tirsdag 26. mai 2009

Sommerkaka er ferdig!

I dag har jeg altså bakt for å feire 3000 besøkende på sida mi. Prøvde å bli inspirert av at det går mot sommer, til tross for at det stormer utenfor kjøkkenvinduet.

Ville ha en knæsj orange kake. Bildene lyver litt, for den er mer knall enn den ser ut som her. Sløyfa lagde jeg delene til igår, slik at den skulle størkne. Ble litt høy, men er ikke helt fornøyd.
Jeg skal hilse og si at det ikke er bare bare å bake kake + dekorere den når man samtidig skal passe på en krabat på 4 mnd. Han har ikke mye forståelse for at ho mor står opptatt....
Men kake ble det, så nå venter jeg på at resten av familien skal komme hjem så de kan beundre sjokoladekaka som har masse sjokoladekrem :) :)
Litt arti at jeg nå prøver å lage meg diverse marsipankaker - når jeg ikke liker marsipan! Jeg plukker av pynten og kaster den.... Det inni spiser jeg derimot med STOR appetitt!

Ha en fortreffelig kveld alle sammen. Nyt sola dere som har den!

Kakedag!

Sjekk den kaka! Er det rart jeg får kakedekoreringskomplekser når jeg ser bilder av kaker som denne??? Kaka fant jeg inne på festkaker.no. Kakebaker Fryd har laget denne konfirmasjonskaka, og jeg håper hun tilgir meg for å stjele bildet for å dele det med dere.

Er det en ting som er sikkert, så er det at Elisabeth sin kake ikke blir slik som dette... Akkurat nå så aner jeg ikke hvordan jeg skal pynte kaka, får ta det litt etter innfallsmetoden! Bildet av kaka kommer senere - jeg lover. Uansett resultat. Nye lesere kan se forrige kake her.

Sitter med en litt lei klump i magen idag. Min samboer er nemlig den som kjører og henter lillejenta i barnehagen nå som jeg er i barselpermisjon med Lillegutt. Dermed er det han far som står for påkledning av prinsessa. Jeg så i går at jentungen hadde blitt skitten i løpet av dagen, men i dag ser jeg ikke skittentøyet på badet. Er stygt redd for at han far har tatt på henne klærne fra igår. Huff. Han er litt blind når det gjelder akkurat slike ting. Tror jeg skal begynne å legge frem klær om kvelden slik at han far får mindre å tenke på i hektiske morgentimer.

Nå skal jeg bare lillegutt til å sove, så skal jeg begynne på kaka. Ønske meg lykke til!

mandag 27. april 2009

Kakeresultatet...

Nå har jeg slitt på kjøkkenet, og må si jeg er stum av beundring for alle dem som lager nydelige kaker, for det er ikke enkelt! Jeg skulle jo idag lage en kake til ære for at bloggen har passert 1000 besøkende, og jeg skal si at nybegynneren i kakefaget, Elisabeth, gikk på et par smeller i løpet av kakebakingen.

Jeg skal helt tydelig lære på den harde måten, for jeg hadde minimalt med både marsipan og krem. Fant også ut at det er lurt å bake kake ETTER at man har fått kakeremediene som man har bestilt på nettet. Ikke FØR... Hadde med andre ord minimalt med hjelpemidler.

Lurer også veldig på hvordan andre klarer å kjevle ut marsipan uten at den griser og kleber seg til bordplata. Jeg kjevlet og slet da min kjære kom og mente at resultatet som lå klistret til kjøkkenbenken lignet på profilen til Terje Søviknes.... Ikke akkurat det jeg prøvde å lage akkurat...

Etter mye slit og hjelp fra min kjære så ble marspanlokket stort nok til å dekke hele kaka, og den var ikke liten! Tenkte at når jeg først skulle slå på stortromma og bake kake, så skulle det være ei STOR kake. Der gikk jeg altså på en smell siden jeg ikke hadde nok krem eller marsipan, men jeg lærer så lenge jeg lever! Lærte også at man skal la kremen stå kaldt når man ikke bruker den... Den ble litt tyntflytende når jeg skulle pynte kaka, gitt.

Kaka består av ananaskrem og vaniljekrem og den ble dynket i ananassaft. Den siste smellen jeg lærte, var at det er ingen god idé å bake kake med en 2 åring. 2 åringer SPISER nemlig av alle ingrediensene så snart man snur ryggen til, dessuten er de veldig glade i å ta på alt og gjerne ødelegge det som kan ødelegges.

Uansett: KAKE BLE DET, OG JEG GLEDER MEG TIL JEG FÅR KAKEBESTILLINGEN MIN MED REDSKAPER I POSTEN!

Nå er jeg i festmodus!


Dette bildet er til ære for dere fantastiske lesere, for dere har gjort så jeg har hatt en fantstisk start på denne mandagen. Da jeg gikk inn på sida mi, så jeg at jeg hadde passert 1000 besøkende! Tenk at dere har tatt dere tid til å gå inn på sida mi så mange ganger bare for å lese om min surrete hverdag. Skål til dere alle!

Jeg skal ikke feire med champagne idag, jeg skal gjøre noe enda sprøere: JEG SKAL DEKORERE EN KAKE TIL ÆRE FOR BLOGGEN!
Skrev jo tidligere om denne kaka:

Og vips så hadde kakebakeren, den fantastiske Silje, skrevet en kommentar under innlegget. Hun er ingen konditor, men en tobarnsmor som meg. Hun baker kaker som hobby, og pga henne satt jeg i flere timer på YouTube og så på Creating cakes. Der ble jeg så inspirert at jeg bestilte meg MASSE kakeutstyr på nettet, så nå venter jeg spent. Altså: i dag skal jeg forsøke meg på kakedekorering. Ikke slik som denne Kittykaka, det får jo være grenser... Jeg skal prøve noe enklere for å ikke ta knekken på egen selvtillit med en gang.

Men dette blir ikke før senere, for Tromsø ser slik ut i dag:

Vi bader i sol, og jeg skal ut å trille med Karen og hennes lille Kaja Celine. Ble kjent med Karen da jeg gikk gravid, så vi har babyer som er jevngamle. Koselig å ha noen å være sammen med når man er i permisjon!

So long folkens, skal legge inn et bilde av kakeresultatet etterpå, men lov å ikke le. Jeg er jo nybegynner...

OG TUSEN TAKK FOR AT DERE LESER BLOGGEN MIN!
Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin