onsdag 21. april 2010

Amper innredning

Miraklenes tid er ikke forbi, for ENDELIG kom sovesofaen til TV-stua til oss i det karrige nord (Dere ser at snøen ligger trygt i hagen fortsatt...).
Fagmøbler brukte "bare" 2 mnd på å få den bestilte sofaen opp til Tromsø. Dermed kunne ho mor sette igang med å innrede 1.etg. Den har så og si stått tom siden 1.feb, vi har jo ikke hatt møbler...

Man skulle tro at dette førte til fryd og gammen i heimen, men slik er det aboslutt ikke. Man bor jo med en person til - og han vil gjerne ha noen ord med på laget... For å si det mildt, så har jeg og min kjære et ganske forskjellig utgangspunkt når et rom skal innredes. Jeg har sans for duppeditter, bling-bling og romantiske detaljer. Min kjære mener dette er TOTALT bortkastet.

Med en tømrerutdannelse, og snart mesterbrev, er han interessert i funksjonalisme. Ting som skal inn i et rom skal ha en nytteverdi, har det ikke nytteverdi - skal heller ikke gjenstanden inn i huset. Da kan dere tro at mine englevinger ble skult stygt på...

(På bildet over ser dere bokhylla som virker som en romdeler. Vips så har vi et kontor også. Ganske enkelt genialt)

Romantiske lykter, puter og lysfat blir uglesett. En lys sofa er uaktuell, og en romantisk lysekrone i taket får jeg skaffe meg i mitt neste liv. Vi var faktisk og handlet en lysekrone i helga, og jeg var så glad at jeg så og si danset på vei hjem. Da jeg spurte om han ikke skulle henge den opp snart, sa han at han måtte ha en stige. En stige??? Mannen er jo 2 meter, han trenger da ingen stige for å nå opp til taket i tv-stua!
- TV-stua?????, ropte han. Taklampa skal da ikke i tv-stua men i trappa!!!!

I følge min kjære er en tv-stue til for å se på tv, ikke til å dukke unna og se forbi lysekroner.
Hrmf.
Dermed ser tv-stua slik ut idag. Jeg er faktisk veldig fornøyd. Rommet har store vinduer og en lun vedovn i hjørnet. Det er stort og romslig med kroker i taket så ungene kan henge opp husker.
Men bedre blir det når jeg får smuginnrede rommet, litt etter litt. Smuginnrede er et ord jeg skal begynne å ta ibruk.

Helt umerkelig skal gardinstanga skiftes ut, det skal komme et koselig teppe på gulvet, og bare vent, om noen mnd henger det en romantisk lykt i hjørnet, lampa er skiftet ut og jeg har noen romantisk detaljer på veggen ved stolen.

Fortsettelse følger!

Ha en smuginnredende dag der også!

5 kommentarer:

  1. Herrlig! Min mann har gitt meg opp,men han må kverulere med meg uansett-aaarghh-kan de ikke bare holde kjeft?

    Kos deg i tv stua-den blir kjempeflott!

    Klem!

    SvarSlett
  2. Smuginnrede va et veldig bra ord:)) Da vi bygde huset va mannen helt klar på at i nyhuset skulle de IKKJE under noen omstendigheter være nokka pyntenips og anna tull........vel, du har jo sett huset våres no:P

    Klem
    Benedicte

    SvarSlett
  3. Åååååhhh så fint :)) Tror vi må satse på å komme! ;)))

    SvarSlett
  4. 2mnd? Herligheten at det er mulig. Kunne forstått det om den først skulle lages og så sendes med robåt fra kina, men.. nei det er noe av den lengste tiden jeg har hørt om til dags dato.

    Håper torsdagen er fin.
    Klem C

    SvarSlett
  5. Kanskje er jeg heldig - her har mannens nulltoleranse gått over til at han til slutt gir opp og ikke bryr seg i det hele tatt. Det gjør ingenting for meg, det altså ;)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin