tirsdag 16. juni 2009

Nyyyyyyyyydelig kake og fiasko middag....

Da har jeg bakt igjen! Må si meg veldig fornøyd med resultatet. Ingenting er som kake på en helt vanlig tirsdag!!!!!
Tror kaka heter Pavleva kake, eller noe sånt....

Lagde marengsbunnen i går kveld. Ble ferdig kl 22. Lot den stå tørt over natta, så pyntet vi den alle sammen i dag etter middag.... Apropos middag.... Den gikk rett vest. Jeg skrev jo i går om min eksepsjonelle uflaks, den slo til i dag også. Var i fryseren for å hente ut en pose med Pytt i Panne. Ingen kulinarisk opplevelse, men siden jeg er syk så orket jeg ikke å lage noe annet. Det jeg ikke visste, var at min kjære hadde gjort et innhugg i matposen da jeg var i Oslo. Dermed lå den åpen i fryseren.
Det endte som det måtte gå.... Jeg holdt posen i feil ende, og vips - så var HELE MIDDAGEN strødd utover gulvet i boden. Jeg trodde ikke det kunne bli mer rotete der inne, men det kunne det jammen meg. Dermed ble det speilegg, pitabrød, salat og stekt salami til middag.

Denne herligheten ble dessert. Vaniljekrem, krem og skogsbær til pynt. Kaka ble finere enn på bildet. Vet ikke hvorfor bildene ble så blasse da jeg lastet dem opp til bloggen... Merkelig...

Da har jeg i alle fall laget kake for å feire 5000 besøkende på sida mi. Tusen takk alle sammen!

2 kommentarer:

  1. haha, eeer så irriterende! når alle sine tanker og siste energi gikk til å tra stegene bort til frysern så skjer det uunngåelige! Og da man i tillegg må rydde opp... håpløst!!

    Pavlova er så nydelig!! En av mine aller største favoritter!! Jeg har aldri hatt skogsbær på den, men det ser jo nydelig ut! Har brukt jordbær eller kiwi. Uansett hvilken frukt det er så lenge det BUGNER av frukt!!!

    SvarSlett
  2. Pavlova er også min favoritt! Namnam... Ble inspirert nå til å lage den. :)

    Kjempeartig å lese bloggen din, Elisabeth, du skriver så bra. Måtte le av kommentaren din om Magnus - at det så ut som han hadde spist en av de andre babyene til frokost.. :D

    Hilsen Randi Solhaug

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin