søndag 22. november 2009

Hopper i døden...

Nå har jeg ikke opplevd maken, men her i huset hopper faktisk plantene i døden - på eget initiativ!

Jeg har tidligere skrevet om min Lillegutt som i den siste tiden har mishandlet blomstene mine så mye at jeg rett og slett måtte kaste dem ut i kulda, men at mine blomster i vinduskarmen tar livet av seg selv MED VILJE, den er ny...

I går satt vi på stua og ante fred og ingen fare. Plutselig hørte vi et spetakkel fra kjøkkenet. Min kjære løp ilende til for å se hva i all verden det var som sto på, og han kunne fortelle at blomsten i vinduskarmen hadde tatt selvmord ved å hoppe fra plasse sin. Ja, ja. Da var det jo bare å kaste ham ut til vennene hans. Jeg har aldri før hørt om at planter velger å gå i døden pga av savn. Nå håper jeg bare at dette ikke er smittsomt, kollektivt selvmord rett før jul er jo ingen god kombinasjon.

De tomme blomsterpottene som står rundt i huset minner meg om da min kjære var hjemme alene en dag. Da jeg kom hjem syntes jeg det så så sterilt og tomt ut. Plutselig oppdaget jeg at blomstene var borte.
- Hvor er blomstene? spurte jeg forundret.
- De har jeg kastet. Jeg ble så lei av dem, svarte han - som om det var det mest naturlige i hele verden!
Noe snurt forlangte jeg at han skulle kjøpe meg nye, men det gadd han rett og slett ikke...

Nå som blomstene tar selvmord ved å hoppe fra vinduskarmen har jeg jo ingen å kreve nye planter fra. Lurer på om jeg skal kontake If Skadeforsikring....

Ha en blomstrende søndag dere også!

1 kommentar:

  1. ha haha.. jeg ler meg ihjel.. godt det er flere som meg. jeg hadde en som tok selvmord i gårkveld. stakkaren hadde blitt glemt på bordet ute i kulden.så den hoppet ned fra bordet. skjønner den godt. ikke noe særlig å stå ute 2 uker uten jakke på. og her forleden oppdaget jeg at jeg hadde drept den fine hvite potterosen min. den fikk leve i en uke.

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin