mandag 2. november 2009

Litt barnearbeid :)

Her om dagen var jeg i butikken med Lillegutt. Han veier godt over 12 kg, så jeg skal hilse og si at jeg blir laaaaang i armene når jeg må bære ham OG 4 bæreposer med mat ut i bilen. Med tydelig sjalusi i blikket så jeg en dame med sin snart voksne sønn i butikken. Mens mammaen betalte, pakket sønnen varene for deretter å bære alle de tunge posene ut i bilen.

Med drømmende blikk så jeg etter mammen før jeg rettet blikket mot min gedigne klump av en sønn. "Bare vent, en dag skal jeg få igjen for alt dette", mumlet jeg gjennom sammenbitte tenner mens bæreposene skar seg inn i fingrene mine.

Da er det jammen godt at jeg har en kvikk datter. Javisst er 3-åringer både sta og trassige, men de ELSKER å hjelpe til. Derfor har jeg lært Amalie å sortere klærne i skittentøyskurven, og jeg skal hilse og si at hun er en effektiv hjelper! Når jeg står på badet og sminker meg, sorterer hun klær: lyst, mørkt, ull og kokvask. Når hun er ferdig ser jeg raskt gjennom kleshaugen før hun putter alt i maskina :)

Flink jente, jeg gleder meg stort til jeg kan utnytte henne litt mer i husarbeidet Jeg kan legge til at hun er ivrig med fredagsvasken også, men der er hun litt uforutsigbar. Forrige gang ga jeg henne en klut og ba henne vaske vekk alle flekkene på gulvet. Med stor arbeidslyst skrubbet og vasket hun vekk flekker, men da hun ikke fant flere begynte hun på ansiktet til Lillebror... På en måte hadde hun jo rett.... Det var noen flekker der også, men jeg tror ikke gulvkluten skal brukes i babyansikt.

Ha en hjelpsom dag dere også!


4 kommentarer:

  1. Å - herlig! De ungene dine høres helt fantastiske ut, Elisabeth (om enn litt tung kanskje ;) )
    Du har så fin blogg - og skriver godt!!! Alltid morsomt når du har skrevet et nytt innlegg!
    Ha en fin mandag.
    Klem Kjersti

    SvarSlett
  2. ha ha ha.. jaja sveisen min er på halv 8 allerede før jeg går ut døren, men speil kan jo være kjekt å ha uansett. ihvertfall de dagene man får så rare blikk og går og lurer på om man har noe i ansiktet helt til man kommer hjem ;)

    takk :) , det var godt å endelig bli kvitt det, nå gjelder det bare å finne noe nytt så vi kan starte oppussing. klør i fingrene etter å komme i gang. hodet er jo fullt av ideer. trusselbrev har jeg ikke sett noe mer til, men aner meg at det kommer et snart. har enda ikke rotet meg til å sende inn dette navnevalget da. he he..

    forresten.. litt barnearbeid er da veldig kjekt. har en 2 åring som hjelper med å tømme oppvaskmaskinen, rydde bordet, og vaske av bord. tror vi det fortsetter når han blir tenåring? neppe.. så jeg nyter det så lenhge jeg kan

    SvarSlett
  3. Hei:) Kjenner igjen den følelsen der ja, "bruk" dem der du kan! Bærer meg ihjæl selv noen ganger:) Klem!

    SvarSlett
  4. Hei:)) Åh, så deilig det var å komme innom bloggen din igjen, har ikke vært innom blogglandia på evigheter, er så mye som har vært i det siste. Den gjør meg alltid i så godt humør:) Festkaker er nedlagt, men er på vei opp igjen. imellomtiden henger vi inne på kakefesten.com så kommer mer informasjon der straks :)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin