mandag 19. oktober 2009

Pakket og klart!

Tro det eller ei, men denne jenta er så og si ferdig med julegavene! Ho ho ho!!!
Her i huset pleier jeg å bli tidlig ferdig med julegavene, eller rettere sagt MÅ jeg bli tidlig ferdig med juleshoppinga. Grunnen er min kommende mann. Han HATER butikker. Han hater butikker og shopping så mye at han kan gå gretten i flere dager bare av å tenke på at han må på shopping en lørdag. Dermed er julegavehandling tortur for ham, og den eneste løsningen er at vi gjør oss tidlig ferdige slik at vi ikke starter 3.verdenskrig i køen på Bohus to dager før julaften.

Det er ikke bare gaveshopping han hater, men shopping generelt. Det må gå fort unna. Her en dag gikk det litt vel fort unna for min kjære. Han ble sendt til Prix med en kort handlelapp, etter en liten stund kom han tilbake igjen. Jeg begynte å rydde ut av posene, men oppdaget at det manglet en del av det som sto på lappen.
- Har du ikke fulgt handlelappen? spør jeg.
- Jo, svarer han.
- Det mangler jo masse her.
- Nei, det kan det ikke gjøre, svarer han.

Vi småkrangler litt om eventuelle mangler, og til slutt finner han frem handlelappen han fikk med seg. Helt riktig. Fire punkt på handlelista kom seg aldri hjem i kjøkkenhyllene våre.

- Ha! Her ser du, hele fire ting har du klart å glemme, triumferer jeg.
- Fire ting er jo ingenting, mer kan du ikke forlange av en mann, svarer han fornøyd.

Oh my god...

Er det rart jeg blir ferdig med julegavene før november ringer inn??? Med min kjæres shoppingvaner hadde vi blitt ferdig med de siste julegavene til neste påske.... Nå kan vi gå inn i jul og adventstid med kun krangling i matbutikken, det føles betryggende :)

Ha en strålende julehandel dere også!

3 kommentarer:

  1. Hahaha!! Jeg er også så og si ferdig,men det er ikke pakket inn må kjøpe meg gave papir først!!

    Har dere kjøpt tomta i ersfjorden??

    SvarSlett
  2. Artig mann du har!

    For første gang i historien har jeg også kjøpt inn de fleste gavene allerde, men jeg har ikke pakket foreløpig.
    Grunnen er ikke at jeg ikke liker å handle i desember, for jeg elsker å rusle rundt i julepyntede butikker, men jeg blir jo så ineffektiv!
    Dermed er jeg like stresset noen dager i desember hvert eneste år, men IKKE i år ;-)

    SvarSlett
  3. *fnise*

    Når jeg prater med mannen og ber ham handle litt lytter han og når jeg trekker pusten for den fjerde tingen kommer det "vent litt, nå må jeg skrive..."

    Men han pleier å få med alt da! :)


    Ha en god førjulstid!

    Vibeke ... :)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin