tirsdag 21. april 2009

Den ammetåka, den ammetåka


Nå har jeg altså klart det igjen. Tror jeg snart kan gi ut en bok om alt det idiotiske man gjør i ammetåka. Den kunne nok ha gledet mange medsøstre!
Dagens brøler foregikk på denne måten:
Jeg hadde surret hjemme med Lillegutt. Jeg hadde ammet ham utallige ganger, ordnet med klesvask og vasket bad, og kom til å tenke på middagen.
I dag blir det kjøttpudding med potetmos, sa jeg til meg selv og satte igang på kjøkkenet.
Jeg skar poteter opp i terninger, og begynte med brun saus. Skar opp løk, fant frem hel pepper og krydret med Worcestershire saus og kokte det hele opp. Alt gikk som smurt, Lillegutt lå og studerte hendene sine der han lå i vippestolen, når han først har begynt med det har han underholdning en lang stund, og vips så var middagen ferdig.
Jeg dekket bordet og var riktig fornøyd med dagens innsats, men det var helt til jeg så på klokka... Den var 15.00!
Mann og barn kommer ikke hjem før kl 16!
Jeg ringte min samboer:
- Du er ikke tilfeldigvis ferdig på jobb nå?
- Nå? Nei, klokka er jo bare tre. Jeg har mye å gjøre.
- Middagen står nemlig på bordet...
- Allerede? Hvorfor det?
- Det ble liksom bare slik...
- Ble bare middagen ferdig?
- Ja...
- Du får vel spise du da, mens den er varm...
- Ja, jeg får vel det. Sorry... Hadet
- Hadet...

Men en ting er sikkert: barna kan si mye rart om mor si når de blir voksne, men DE FIKK ALLTID MIDDAG! Det er da noe...

1 kommentar:

  1. Flirer:) Slike historier er jo bare artige, regner med du satt og smålo for deg selv:)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin