torsdag 23. april 2009

Kaffebesøk med buksa full av bæsj...

Å være en småbarnsmor med stilige støvletter og matchende veske er som sagt noe jeg bare kan se langt etter, jeg skrev om det i går (innlegget ligger her). Men at jeg nå må bytte ut min enorme uformelige stellebag hadde jeg ikke trodd... Har innsett at når denne lille familien skal ut på noe så uskyldig som kaffebesøk, så må jeg jammen meg begynne å pakke i trillekoffert. Stellebaggen er alt for liten, gitt.


Jeg og ungene skulle nemlig på vaffelbesøk til en venninne av meg. Alle mann fikk rene klær, børstet hår og vask i ansiktet, vi skulle jo se ut som normale folk. Den illusjonen varte ikke lenge. Allerede da jeg skulle kle av jakka på 2-åringen etter endt biltur, oppdaget jeg at hun hadde blitt skitten. Hvordan aner jeg ikke, men hele det høyre bukselåret hennes hadde gått fra lyserosa til gråsvart... Rett etterpå klarte hun å søle så mye med vann at hele buksa måtte henges til tørk, og jenta spradet rundt i hullete ullong resten av det besøket...

Så var det Lillebror sin tur. Mens han ammet begynte han å bæsje, og det var i STORE doser. Før jeg visste ordet av det hadde denne guffa kommet ut av bleia, og oppover ryggen. En stor bæsjeflekk skred frem, og jeg resite meg opp for å sette igang med vaskinga.
- Å nei, det har kommet på buksa di også, sier Marte og peker på bukselåret mitt.
Og ganske riktig, en fin flekk med fersk bæsj... Er det mulig.
Heldigvis hadde jeg rent skift til Lillebror, men jeg måtte sitte der med bæsjeklær. Jeg lovte Marte at neste gang jeg kommer på besøk skal jeg ankomme med en velpakket trillekoffert med ekstra skift til hele familien!

Må bare legge til min alltid på optimistiske datter. I Tromsø er det full vinter med store brøyteskavler, men da vi skulle hjem var det litt mildt i lufta. Jenta mi gikk ut i snøen med et fornøyd glis om munnen. "Det er sommer i dag, mamma" ropte hun fornøyd og tråkket i vei til bilen som akkurat var gravd frem etter at brøytebilen hadde flyttet alle snøen inn i oppkjørselen til Marte:)

Heldigvis er vi ikke værsyke her i nord i alle fall!

1 kommentar:

  1. Hei!
    Så morsomt at du har egen blogg! Plutselig dukker det opp kjente fjes her og der... Er på jobb nå, så har ikke tid til å bla igjennom, men skal gjøre det siden... Æ har ikke egen blogg, e liksom for lite teknisk av mæ?
    Hilsen Anne-Marte, mammaen til Aksel. :-)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin