lørdag 4. april 2009

Lesestund er grovt i grunn...

Denne staute karen kan vi ikke lenger lese om innenfor våre fire vegger...

Å lese barnebøker er ikke bare bare her oppe i det karrige nord. Jeg og to-åringen satte oss i godstolen med boka Ville dyr. En harmløs liten bok - trodde jeg.
Vi bladde oss gjennom elg, ugle, bever og flere andre dyr som hører skogen til. Alt var koselig og fredelig, men det var helt til vi kom til den nå så fryktinngytende fasanen.
- Hva slags dyr er det? spurte jeg.
- Høne, svarte to-åringen.
- Nei, det er ikke en høne, men en fasan.
- En sa-faen, rettet to-åringen.
Jeg prøvde å overhøre bannskapen hun ved uhell hadde ytret, så jeg prøvde igjen.
- Den heter fa-san.
- Hælvetes-faen, svarte toåringen raskt.
Både jeg og han far i sofaen satte kaffen mildt sagt i halsen.
Dermed må den lille boka Ville dyr nå konfiskeres. Den er alt for grov for nordnorske småjenter....
Jeg trøster meg med at jenta mi må være utrolig intelligent, for i følge vår humoristiske ped.leder i barnehagen, så blir barn i Nord-Norge som ikke har begynt å banne ved to-års alder, sett på som tilbakestående;)

4 kommentarer:

  1. Hahaha, æ flire mæ ihjel!! Utrolig bra...

    De lysestakene har jeg forresten kjøpt på kremmerhuset på Nerstranda! D kosta bare 99,- faktisk. Men det var for 4-5 uker siden så kanskje de er utsolgt..?

    SvarSlett
  2. Flirte så æ gråt - kan høre dere for meg!! Haha!!

    SvarSlett
  3. Hohoho den satt! Dagens latterkrampe:)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin