onsdag 22. april 2009

Hvordan klarer dere å være så vakre??


Jeg har et spørsmål jeg stadig har gått og undret meg over. Hvordan klarer mine medsøstre å alltid se så vakre og ordentlige ut? På min ferd gjennom livet støter jeg stadig på småbarnsmødre, som meg selv, men mens jeg går rundt i store klumpete vintersko, hårer på halv åtte og med en stor og uformelig stellebag, så spankulerer dere i flotte kåper, høye støvletter med matchende vesker og frisert hår. Dere er så flotte at dere rent tar pusten fra en sliten småbarnsmor.
Mine støvletter har knapt sett dagens lys etter at jeg ble mor. De egner seg rett og slett ikke til å løpe etter små villstyringer. Under julehandelen kledde jeg faktisk 2-åringen i 3 nr for store cherox bare for at hun ikke skulle klare å komme opp i max fart på kjøpesenteret - og stikke av.
Hvordan klarer dere andre småbarnsmødre å gå så lekkert gjennom hverdagen?


Bare se hva som skjedde da jeg på mandag skulle på helsestasjonen med minstemann. Den eneste ledige parkeringsplassen var midt i en vanndam. Mye større enn den på bildet! Dermed var det ut i dammen med de klumpete vinterskoene, støvletter hadde desidert ikke vært tingen. Selvfølgelig var det så trangt mellom bilene at jeg måtte velge om jeg skulle gni magen eller baken inntil den skittene bilen. Den hadde jo vært på langtur på søndagen og så rett og slett ikke ut... Ja takk, begge deler sa vinterjakka, og dermed ble jeg skitten både foran og bak. Da jeg kom inn på helsestasjonen så jeg flotte støvletter på rad og rekke. Man skal ta av seg på beina før man går inn. Mine smøbarnsmedsøstre hadde ankommet i uklanderlige høye hæler, mens jeg kom i våte store sko. Jeg skippet skoene fort av meg slik at ingen skulle se hvilke sko som egentlig tilhørte meg, og gikk inn som om også jeg ankom i støvletter!

1 kommentar:

  1. For eit deilig innlegg!! Eg lurer på det samme! Eg går rundt i joggesko...ikkje berre fordi eg er gravid, men det passar meg best. Er misunneleg på alle dei andre eg og! Men tenkjer inni meg at det er ikkje sikkert dei har det så gøy som oss med vintersko og joggesko da:-)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin