søndag 5. juli 2009

Blå guttekake til en tøff gutt


Se her! I dag har jeg bakt en blå lekkerbisken til ære for min sjarmør som nå er hele 6 mnd! Tiden går så alt for fort, så det er viktig å feire det som feires kan.

Hadde egentlig tenkt å bake marsipankake, men siden kaka ikke slapp formen, så ble gode råd dyre. Det går jo ikke an å legge marsipan på et krater av en kake. Dermed måtte jeg bygge opp kaken med hvit sjokoladekrem og kakesmuler som jeg skrapte ut av kakeformen...


Slik så kaka ut...

Jeg var ikke særlig høy i hatten da jeg innså at kaka var ødelagt. Jeg skulle nemlig få besøk av 5 venninner kl 14, og de hadde høye forventninger til kaka som skulle serveres.

Heldigvis ble kaka fortreffelig god. Den inneholder mørk sjokoladekake og den gode hvite sjokoladekremen.

Glasuren utenpå heter Royal Icing. Den er egentlig hvit, men jeg farget den gutteblå. Blomstene lagde jeg av marsipan igår og lot dem stå til tørk over natta.

Synes selv at kaka ble vellykket, til tross for at det så mørkt ut i dag tidlig. Startet med kakebakinga kl 0700 i dag tidlig.... Hvem sa at småbarnsmødre hadde helg? Ble vekket av 2-åringen. Hun var mer enn klar for å bake kake!

Må forresten si at hun ikke har hatt noen uhell i dag med pottetreninga. Tisset på doen, flinke jenta. Har prøvd å ha henne på potta, men da protesterte hun : Jeg vil sitte på do sånn som andre folk, sa hun... Må flire av den jenta :)

3 kommentarer:

  1. Skikkelig bra, Elisabeth:))

    SvarSlett
  2. Flott kake! Kjenner til det der å måtte gjere det beste ut av det ein har (når ikkje alt går som planlagt)- men det klarte du jo fint :)
    Flinke jenta di da! Har samme prosjekt på gang her i huset.

    SvarSlett
  3. Så FLINK du er til å bake godsaker! Jeg er kjempeimponert! :-))

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin