tirsdag 7. juli 2009

Hurra hurra hurra!

Tenk, jeg har fått award for bloggen min!
Ikke bare en, men TO


Da er det lov å smile litt ekstra. Mine første awarder, og de fikk jeg fra Bdicte. Tusen hjertelig takk, slikt varmer et lite bloggehjerte!

I går var jeg på bruktbutikken til Tromsprodukt. Anbefaler ALLE til å ta seg en tur dit for å finne seg noen små skatter til en rimelig penge. Jeg fant mange små skatter, men skal ta bilde av den ene og vise dere litt senere i dag. Må bare gjøre noe med den først. Det innebærer at jeg må ut i sola en tur. Dere leste ikke feil, det er faktisk sol i Tromsø i dag! Husker faktsik ikke sist jeg sto opp til sol------

Heldigvis er ikke jeg av den værsyke sorten som depper over dårlig sommer, men jeg smiler bredt når sola faktisk viser seg noen timer.
Synes faktisk mer synd på turistene som kommer hit på sommerferie, men som ikke får gjort annet enn å tulle seg inn i luer og skjerf så det bare er så vidt de klarer å skimte byen med sine utenlandske øyne. På hendene har de polvotter, og mens de med en hånd karrer seg fast i Tromsøbruas gelender for å ikke bli kastet med nordavinden til havs, prøver de med den andre å forevige elendigheten med å knipse bilder. Når jeg møter på disse turistene, som tror de har kommet til verdens utkant, føler jeg rett og slett spørmål i blikkene de sender meg. Skrekkslagent sier øynene deres: Hvorfor i helv.... bor dere her??? Går det virkelig ann å bo her??? Kaller dere dette sommer??? Hvor lenge må jeg være her??? Kan noen hjelpe meg tilbake til cruisebåten min - NÅ???

Håper denne dagen gir dem litt mer utbytte for feriepengene.

So long!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin