lørdag 4. juli 2009

Premie for fising...

Her i huset har vi nå intensiv pottetrening. Ønsket er å få 2-åringen tørr denne sommeren. Det er jammen meg lettere sagt enn gjort! Jeg prøver med lesing og synging ved doskåla. Jeg underholder og lokker for å få noen skarve dråper fra Gulljenta ned i do. Jeg har til og med kjøpt is som premie for hver gang hun klarer å tisse eller bæsje i do.

(Amalie med fetter Oliver. Begge er isentusiaster. Her er de hos ho bestemor)

Problemet er at gromjenta er litt redd for dette med å slippe sitt fornødende ned i do, derimot er hun utrolig glad i is... Derfor var hun overlykkelig for at hun klarte å slippe en fis mens hun satt på doringen. NÅ MÅ JEG FÅ IS! ropte hun overrlykkelig...
Nei, jeg premierer ikke fising med is, ett sted må vel grensen gå :)

Som dere skjønner så er det ikke mye som går i doskåla, deriomt går det ganske mye i trusa. Derfor var vi i dag og kjøpte 10 nye truser siden beholdingen vi hadde ble for liten.
Å ha pottetrening med en 2-åring, når man har kjøpt seg ny salong, er en risikosport uten sidestykke. Det er rett før jeg tapetserer hele sofaen med tisselaken... Heldigvis har vi ikke fått noen edle dråper på sofaputene enda, men det er vel bare spørsmål om tid....

I morgen skal jeg bake ny kake forresten. Skal få noen venninner på besøk, så da tenkte jeg det var på tide å kaste seg over en ny marsipankake. Resultatet kommer på bloggen. Kan jo også da feire besøkende nr 7000 litt på forskudd :)

Vi snakkes!

3 kommentarer:

  1. Hei hei!Så herlig innlegg..ler masse.. :) Har også en 2 åring som jeg prøver å få til å gå på potte.Her en dag tisset han på den og det var full jubel her:)hihi... Gleder meg til han er ferdig med bleie altså..den potta står nå der så.. Ønsker deg en fortsatt fin helg:) Klem klem

    SvarSlett
  2. Smiler her jeg sitter.
    Det jeg gjorde var å sette henne rett på doen, hadde da en sånn doring over, så sa jeg at nå sitter jeg her til du har tissa....jeg tror jeg satt i 30-45 min å så i lufta før slusene ble åpnet. Etter den tid har hun kun tissa på do! :)

    SvarSlett
  3. He...he...he... *smiler* Mine jenter var heldigvis enkle å få do-trent, men vet at mange av mine venninner har slitt med akkurat dette ;-) Lykke til!

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin