onsdag 8. juli 2009

Mine skatter...

Her er en av de skattene jeg fant hos brukthandleren på mandag. En nydelig liten mugge som jeg bruker som vase. Som dere ser består blomsterbeddet mitt av markblomster...

Synes muggen er sjarmerende med sine små inngraveringer. En sann liten skatt til den nette sum av 30 kroner.

Den gjør seg godt på mitt høyt elskede spisebord. Den 100 år gamle herligheten fant vi på finn.no. Et par i Tromsø hadde arvet det, men de hadde ikke plass til denne utrolige spisestuen i heltre.

Dermed solgte de spisestua med 6 stoler og ekstra bordklaff til 4000 kroner. Spisestua har sikkert stått i finstua på gården, kun brukt til høytider, for man kan ikke se at disse ærverdige møblene er brukt. Alt ved spisestua er så detaljrikt. Se på bordbenet til venstre og stolbenet til høyre. Jeg kaller det løvebein. Skikkelig håndarbeid!

Jeg var så heldig å arve farmors gamle tråkkeorgel, det står nede hos foreldrene mine nå, men det skal få stå sammen med min fantastiske spisestue når huset blir ferdig.

I dag er det en fantastisk dag i Tromsø, og venninnen min Susanne har bursdag. Denne blomsterbuketten er til ære for deg! Ha en fantastisk dag!

1 kommentar:

  1. Kjempekjekt å gå på brukthandel, om det er vintage, secondhand - både for klær, sko og interiør. Er ofte innom ulike markeder/ butikker i inn- og utland i håp om å finne noe kjekt. Så flott med markblomster på bordet. Holder nå på å restaurere en arvet stol fra min bestemor, som har fått den av sin tantes søster, så den er gammel og utrolig god å sitte i. Gleder meg til den blir ferdig;)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin