tirsdag 28. juli 2009

Hverdagen kaller!

Da er jeg tilbake til hverdagen etter 2 uker på ferie. Må si at tilværelsen som en sommerbrun mamma med ei datter som er ferdig med bleier, er mye bedre enn det motsatte alternativet. Stressnivået er nå mye lavere.... Apropos dette med stress. Jeg har levd et slaraffenliv i sommerhuset til mamma og pappa. Den hardeste anstrengelsen jeg har hatt er å ikke forspise meg på god mat og godter. Sant og si så var jeg ikke så flink til å anstrenge meg, så da ble det en del forspiselse.


Derfor var sjokket for kroppen min enormt da jeg kom hjem til det karrige nord, for her er det ikke karrig! Jeg bor i et sameie med felles hage, men det er bare jeg og samboeren min som bryr oss om hagen. INGEN hadde tenkt på den stakkars hagen nå i sommer. Dermed måtte ho mor til pers med gressklipperen, og du slette tid for et arbeid! Det er ikke snakk om at det var høyt gress, det var urskog! Plenen var gjort om til en stridig kløvereng som rakk meg (hold dere fast) opp til knærne! Jeg er ei høy jente på nesten 1,80, så det er ikke snakk om noen korte knær.... De lengste stråene nådde meg helt opp til underarmene!

Da kan dere jo se for dere ho mor i aksjon!

Jeg trodde lenge at jeg måtte gi tapt for overmakten. Naturen hadde overtaket, og jeg lurte på om jeg skulle kalle inn speisalstyrkene - min samboer.... Drivende av svette og med verkende armer og nakke, gikk jeg løs på dævelskapen, og jeg vet ikke hvor lang tid det tok før jeg kunne gå seirende ut av kampen. Min kjære så at jeg sleit kraftig i midtpartiet og var så vennlig å komme med et glass vann.

Ellers kan det nevnes at en ferie med min familie ikke gjenspeiler normaliteten. Jeg har mange gode historer på lager, så dere har litt av hvert å glede dere til. Innlegg kommer senere.

Nå sitter jeg her og gremmes over at jeg glemte å ta bilde av det gjenvokste uhyret jeg og gressklipperen har bekjempet. Jeg er tydelig ikke helt i bloggermodus enda, men jeg skal jammen meg komme meg inn i hverdagsrutinene igjen!

4 kommentarer:

  1. Herrlig! Kom dere til Ersfjorden så slipper du slikt strev!! Liker bloggen din veldig godt og flirer meg ihjel av skrivemåten din, den er bare herrlig!!

    Ha en flott kveld!

    Elisabeth

    SvarSlett
  2. Flirer, hadde vært artig å sett deg i kampen mot ugresset. Rart at naboene ikke tar del i sånt?! Jeg tenker at det er jo trivsel for alle å ha det ok rundt seg.

    SvarSlett
  3. Så flink du har vore :) Kjenner til det der med forspiselser i ferien ;)

    SvarSlett
  4. Velkommen tilbake! :)))

    Her er det gress og gress og gress. Hagen blir både forsømt og oversett her i år. ;P


    Ha en flott dag!

    Vibeke :)

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin