tirsdag 28. april 2009

Sist men ikke minst...


Hvorfor i all verden skal det gjøre VONDT å komme seg i form. Jeg må si at akkurat der har evolusjonen gått på en diger tabbe, for tenk så spreke vi mennesker hadde vært dersom det var GODT å bli sliten!

I dag har jeg igjen prøvd å være sprek, men hjelpe og trøste for et slit det er... Var på BabySats der man kan bruke babyen som vekt, men jeg skal hilse og si at min enorme baby måtte sitte og beskue treningen fra sidelinjen. Jeg er rett og slett ikke sterk nok til å løfte en krabat på over 9 kg over hodet... Heldigvis var han strålende fornøyd med å se på galskapen, han satt utrolig nok og smilte hele tiden.

Men det er jo typisk at ting IKKE går etter planen, selv om man gjør ALT for at utflukten skal gå mest mulig smertefritt. Etter noen oppmuntrene meldinger på Facebook dro jeg i god tid til treningssenteret. Jeg ville ikke være den heseblesende småbarnsmora som kom sist inn i treningssalen, etter at oppvarmingen allerede var over. Derfor var jeg der 30 min før timen skulle begynne. Jeg satt fornøyd og ventet, men 10 min før start ville Lillegutt ha mat. "Ingen grunn til panikk, jeg har tid til det", tenkte jeg, og fant frem puppen.
Lillegutt spiste og spiste, minuttene gikk, og da han endelig var ferdig var kl presis 10.30 og timen skulle begynne. Småbarnsmødrene strømmet til, morgenfriske og energiske. Jeg skulle akkurat til å menge meg med dem da Lillegutt satte igang å bæsje! Selvfølgelig akkurat når vi skulle innta treningessalen. Dermed måtte jeg ta ham under armen og spurte til toalettet. Det var låst med "I ustand" skrevet på døra. Dermed var det å finne et annet do. Jeg vrengte av ham klærne, vasket og tørket, smurte og svettet. Kledde ham og spurtet tilbake til treningssalen, og vips så ble jeg nettopp den svette og heseblesende småbarnsmora som kom sist inn til timen etter at oppvarmingen var over...

Her ser dere kveldsmaten min. Jordbærsmoothie! Siden jeg har en enorm rosa marsipankake i kjøleskapet (les om den her), som kan mette en hel armé, må jeg prøve å være litt sunn til kveldsmat i alle fall. Dagenes siste kakeinntak tar seg ikke videre godt ut på en småbarnsmor som leter fortvilt etter formen...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin