torsdag 24. september 2009

Kaketragedie....

Klarer dere å gjette hva slags kake dette er??? Da er dere jammen gode, for dette er en kaketragedie jeg måtte utøve førstehjelp på igår.

Jeg skulle nemlig bake til foreldremøtet i barnehagen, og for å forsikre meg om at kaka skulle bli vellykket, bakte jeg banankake. Den kaka har ALDRI sviktet meg før, men i går resulterte det selvfølgelig med at kaka kollapset totalt.

Da jeg tok den ut av ovnen så den ut som et krater. Høy på kantene og paddeflat i midten. Jeg hadde svigermor på besøk, og hun mente kaka kunne reddes ved litt pynting. Hun lo og sa at dersom kaka ble helt katastrofe, så skulle jeg si at det var hun som hadde bakt den ;)

Jeg styrtet til butikken og kjøpte fruktcoctail og fløte, og satte igang med pyntingen. Her ser dere altså resultatet. Første gang jeg ser en banankake med krem...

Hvis dere vil prøve kaka som "aldri" går galt, så er oppskriften her. Kaka er sinnsykt god, saftig og holdbar.

2 egg
2 kopper sukker ---- eggedosis

1 kopp smeltet smør
1 dl melk
2 moste modne bananer

Bland:
2 ts vaniljesukker
2 ts bakepulver
1 ts natron
3 kopper mel

Bland alt sammen i en bolle og hell i en rund kakeform. Dobler du røra, blir det nok til langpanne.

Stekes på 175 grader i ca 45 min.

3 kommentarer:

  1. Hehe, ja er det ikke tyyypisk? Murphy's lov!! Men kaka SER god ut da, og smaken var sikkert også god - det er jo det viktigste :)

    SvarSlett
  2. hihi...ja dette e sååå typisk atte....når man skal lage til andre, så går det gæææærnt...men kaka va garanert god.....

    SvarSlett
  3. Enig med Småbyliv - den ser veldig god ut!

    SvarSlett

Blogglisten
Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin